» اخبار استان » امام حسین(ع) الهام‌بخش استقامت برای آزادگان جهان
سفر اربعین
اخبار استان - تیتر یک - فرهنگی
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه خبر داد:

امام حسین(ع) الهام‌بخش استقامت برای آزادگان جهان

مرداد 31, 1403۰:۳۰ ق٫ظ 30

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه با اشاره به آموزش درس ایستادگی در برابر ظالم از سیدالشهدا (ع) گفت: پیاده‌روی اربعین را می‌توان به‌عنوان نمادی از استقامت در برابر ظلم و ستم دانست.

حجت‌الاسلام‌ حسن اصغری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهارکرد: واقعه کربلا و مراسم اربعین امروزه تنها یک بحث تاریخی نیست، بلکه حضور خیل عظیم زائران تبدیل به نمادی از آزادگی برای تمام جهانیان شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه افزود: پیاده‌روی اربعین هر ساله با شور حسینی زائران از کشورهای مختلف همراه است که این نشان‌دهنده عشق و علاقه مردم آزاده جهان به سیدالشهدا (ع) است.

وی با اشاره به تأثیرات پیاده‌روی اربعین در زندگی فردی بیان کرد: سفر اربعین نه‌تنها یک سفر جسمی بلکه سفری معنوی و روحانی است که ارادت و محبت به اهل‌بیت (ع) را نشان می‌دهد و موجب برکات فراوانی در زندگی فردی می‌شود؛ همان‌طور که در احادیث از ائمه اطهار آمده است، هر کسی که برای این سفر هزینه کند، چندین برابر آن را از طرف خداوند دریافت خواهد کرد.

اصغری عنوان کرد: ارادت به امام حسین (ع) و گرامیداشت مراسم بزرگ دینی-سیاسی اربعین با حضور مردم از ملیت‌های مختلف نشان از بیداری هرچه بیشتر آزادگان جهان دارد و دیدن عشق و ارادت به امام حسین (ع) در میان مردم سایر ادیان نیز همین موضوع را تأیید می‌کند تا جایی که هیئت‌هایی از سایر ادیان نیز در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اشنویه با اشاره به آموزش درس ایستادگی در برابر ظالم از سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین را می‌توان به‌عنوان نمادی از استقامت در برابر ظلم و ستم دانست، مشابه کاری که امام حسین (ع) انجام داد. امروزه نیز ستمی که ظالمان جهانی به مردم مظلوم غزه و فلسطین وارد می‌آورند، قلب هر مسلمان و انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی افزود: مردم آزاده جهان با دفاع تمام‌قد ایران اسلامی از مردم غزه در برابر ظلم‌های ستمگران جهانی به حقانیت اسلام پی بردند و دیگر برای کسی پوشیده نیست که صهیونیسم جهانی سیستمی بر پایه ظلم است و باید در مقابل آن ایستادگی کرد؛ همان‌طور که امام حسین (ع) با ایستادگی در برابر ظالمان به تمام مردم و جهانیان نشان داد که نباید در برابر ظلم و ستم بی‌تفاوت ماند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×