» اخبار استان » پیرانشهر » امام خمینی (ره) الگوی مقابله با استکبار بود
پیرانشهر
ماموستا هاشم‌آبادی امام‌‌جمعه شهرستان پیرانشهر:

امام خمینی (ره) الگوی مقابله با استکبار بود

آبان 11, 1402۲:۰۲ ب٫ظ 10

روحانی اهل‌سنت مهاباد گفت: مردم ایران اسلامی و کشورهای مسلمان باید همانند امام خمینی (ره) در مقابل مستکبران قد علم کنند و ریشه آنها را در منطقه خشک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از روژنیوز؛ ماموستا محمدصالح هاشم‌آبادی در مورد ۱۳ آبان اظهار کرد: به مناسبت ایام یوم‌الله ۱۳ آبان دو مطلب مهم قابل‌توجه است، در ۱۳ آبان قبل از انقلاب و یکی بعد از انقلاب بود، قبل از انقلاب این بود که باتوجه‌به سرسپردگی شاهان ایرانی همچون خاندان پهلوی به استکبار جهانی اجازه دادند که بیایند و یک قرارداد ننگینی که به نام کاپیتولاسیون مشهور است بر مردم ایران تحمیل کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در این قرارداد ننگین سربازان و مستشاران کشورهای دیگر اگر در کشور مقصد کاری انجام بدهند حرکتی انجام بدهند که حرکت ناشایستی است کسی حق ندارد اعتراض کند و باید حتماً به کشور خودشان برگردند و کشور مقصد قدرت و صلاحیت دادگاهی کردن این اشخاص را ندارد، بنابراین قرار شد سربازان کشورهایی همچون آمریکا و اسرائیل غاصب که اگر در کشور ما جنایتی مرتکب بشوند این اشخاص بازخواست و دادگاه نمی‌شوند و باید دادگاهی آنها به کشورشان برگردند و آنجا دادگاهی شوند.

ماموستا هاشم آبادی در ادامه افزود: این یک قرارداد خیلی ذلت‌بار و ننگینی بود برای یک کشور برای یک امت لذا امام راحل و علمای آن دوران اعتراض کردند، به‌خصوص امام (ره) به این قضیه اعتراض شدید کردند و عنوان فرمودند که ما این را به‌هیچ‌عنوان قبول نمی‌کنیم که تعدادی افراد بی‌ارزش بی‌خاصیت اصلاً که انسان نیستند اینها بیایند حاکم بر ما بشوند و هر کاری انجام بدهند حق با آنها باشد و ما هم حق اختیار نداشته باشیم.

وی افزود: معلوم است که رژیم پهلوی و محمدرضا شاه خائن با این قضیه خوب عجین شده بودند که با این مستکبران همسو باشند، لذا دستور دادند برای مقابله با امام (ره) کاری بکنند و در نهایت ایشان را تبعید کردند.

هاشم آبادی در ادامه اظهار کرد: این واقعاً شهامت و تدبیر و فراست امام (ره) در دورانی بود که رژیم پهلوی نسبت به روحانیت و نسبت به مردم هیچ اعتنایی نداشت و نهایت خفقان و ظلم و تعدی و وحشت در قلب مردم انداخته بودند، امام (ره) بارها این قرارداد ننگین را محکوم کردند و مردم نیز حمایت کردند؛ لذا این ایستادگی و مقاومت منجر به تبعید ایشان شد.

وی با اشاره به قضیه ۱۳ آبان سال ۵۷ گفت: قضیه دوم که به مناسبت باز جریان ۱۳ آبان یک قضیه خیلی مهمی است، آن که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمریکا چشم طمعش از کشور بسته نشده بود و با خیال خام خودشان فکر می‌کردند که در این کشور می‌مانند و باز توطئه‌ها و فتنه‌گری‌ها و استعمار خود را ادامه می‌دهند مردم را استثمار می‌کنند.

در ادمه افزود: سربازان پیرو خط امام (ره) با آگاه شدن و اطلاع از قضیه که آمریکایی‌ها می‌خواهند در کشور کودتا انجام بدهند، سربازان خط امام (ره) بپا خواستند و لانه جاسوسی یعنی سفارتخانه آمریکایی‌ها را تسخیر کردند، تعدادی از سفیران و نیروهای اطلاعاتی رژیم پهلوی و همچنین سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل که در آنجا بودند را دستگیر کردند.

امام جمعه پیرانشهر در ادامه با اشاره به خیانت‌های رژیم پهلوی عنوان کرد: این اقدامی خیلی عالی بر علیه دولت آمریکا و رژیم پهلوی انجام گرفت و آمریکا هر چه زور زد و هرکاری کرد نتوانست کاری از پیش ببرد، می‌خواست؛ مردم خصوصاً سربازان خط امام را منصرف کند و واقعاً در ایران شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

وی در ادامه بیان کرد: بر ما ملت ایران لازم است که این ایام را غنیمت بشماریم و این ایام را به یاد بیاوریم که شخصی مثل امام (ره) توانست بر علیه آمریکا و اسرائیل مقاومت بکند و در مقابل این زورگویان ایستادگی کردند، به یاد بیاوریم که کشور عزیزمان توانست هیمنه استکبار را به زمین بزند توانست کاری بکند که دست مستکبرین آن کسانی که می‌خواهند مملکت ما را استثمار بکنند دستشان را از این کشور قطع کردند ما اینها را باید به یاد داشته باشیم و به یاد این ایام به یاد این پیروزی‌ها به یاد این حماسه‌آفرینی‌ها به یاد این مقاومت‌ها و شهدایی که در این راه جان خود را نثار کردند ما باید این ایام را گرامی بداریم.

ماموستا هاشم آبادی با اشاره به قضیه امروزی فلسطین تصریح کرد: قضیه امروزی که برای مردم مظلوم مسلمان فلسطین اتفاق افتاده است، به همان جریان‌ها و همان خوی ددمنشانه استکبار آمریکا و کشورهای غربی برمی‌گردد. این جنایت‌کاران با یک ملت مظلوم چه جنایت‌های فجیعی می‌کنند و ما امیدواریم که همان گونه که امام به‌تنهایی در مقابل اینها و ایستاد، بایستیم.

وی در پایان با اشاره به جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی گفت: قطعاً مردم مظلوم فلسطین خون شهدای فلسطین خون مسلمانان در مقابل ظلم جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای جهان‌خوار قطعاً بار دیگر شکست مفتضحانه‌ای به استکبار خواهند داد و بار دیگر موفق خواهند شد و ان‌شاءالله همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این جرثومه خبیث اسرائیل ریشه آن در منطقه قطع خواهد شد و نابود خواهد شد و مسلمانان به قبیله اول خودشان باز خواهند رسید و با صبر و توکل به خدای تبارک‌وتعالی این تحقق خواهد پیدا کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×