» اجتماعی » امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در هندوان خوی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی خبر داد:

امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در هندوان خوی

مرداد 4, 1403۸:۰۰ ق٫ظ 30

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در پی بارش شدید باران در روستای هندوان، سیلابی به وقوع پیوست که خانه‌های مسکونی را آسیب زد که بلافاصله پس از دریافت گزارش، یک تیم ارزیاب از هلال احمر خوی به منطقه اعزام شد تا وضعیت را ارزیابی و به آسیب‌دیدگان کمک کند.

حمید محبوبی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: روز سه‌شنبه سه مرداد ۱۴۰۳، به دنبال بارش شدید و رگباری باران در روستای هندوان، سیلابی در این منطقه به وقوع پیوست که به خانه‌های مسکونی آسیب رساند. به محض دریافت گزارش این حادثه، یک تیم ارزیاب از هلال احمر خوی به منطقه اعزام شد تا وضعیت را ارزیابی و به آسیب‌دیدگان کمک کند.

وی تصریح کرد: در این حادثه، ۱۰ نفر که تحت تأثیر سیلاب قرار گرفته بودند، توسط تیم‌های امدادی هلال احمر امدادرسانی شدند. تیم ارزیاب به بررسی وضعیت دو خانه پرداخت که از این میان، یک خانه تخلیه شد تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود؛ همچنین برای دو خانوار آسیب‌دیده، اقلام زیستی و غذایی فراهم و تحویل داده شد تا نیازهای اولیه آنها در این شرایط بحرانی برطرف شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در ادامه بیان کرد: تیم‌های امدادی همچنان در منطقه حضور دارند و تلاش می‌کنند تا به سرعت به سایر نیازهای ساکنان پاسخ دهند و علاوه بر آن برنامه‌ریزی‌هایی برای بازسازی و ترمیم آسیب‌های وارد شده به خانه‌ها و زیرساخت‌های روستا در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری همه‌جانبه بین مردم و مسئولین در مدیریت بحران، از تلاش‌های بی‌وقفه تیم‌های امدادی و تمامی کسانی که در این عملیات مشارکت داشتند، قدردانی کرد و اظهار داشت: آمادگی و واکنش سریع در مواجهه با بلایای طبیعی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید آگاهی عمومی و آموزش‌های مرتبط با مدیریت بحران به مردم منطقه افزایش یابد تا در مواقع اضطراری، اقدامات لازم را با دانش و آگاهی بیشتری انجام دهند.

محبوبی در پایان بیان کرد: از همه مردم درخواست می‌شود هشدارها و دستورالعمل‌های ایمنی را جدی بگیرند و در صورت بروز هر گونه حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و با تیم‌های امدادی همکاری کنند تا روند امدادرسانی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود و همچنین برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های پیشگیری از سیلاب و بهبود زیرساخت‌های روستایی در اولویت قرار بگیرد تا از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×