» اجتماعی » امدادرسانی به متاثرین از برف و کولاک در تکاب
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو

امدادرسانی به متاثرین از برف و کولاک در تکاب

بهمن 7, 1402۸:۴۰ ب٫ظ 70

مدیر‌عامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در پی برف و کولاکِ در محور تکاب به شاهین‌دژ، نجاتگران پایگاه امداد و نجات مائین بلاغ هلال‌احمر شهرستان تکاب به ۷۰ نفر متاثر از برف و کولاک امداد‌رسانی کردند.

حمید محبوبی مدیر‌عامل هلال‌احمر آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: از ساعت ۱۷:۰۰ دقیقه امروز شنبه هفتم بهمن ۱۴۰۲، در پی گزارش برف و کولاک در محور تکاب به شاهین‌دژ، نجاتگران پایگاه امداد و نجات مائین بلاغ شهرستان تکاب بلافاصله به محل اعزام شدند و اقدام به امدادرسانی کردند.

وی تصریح کرد: نجاتگران پایگاه مایین بلاغ هلال‌احمر شهرستان تکاب توانستند در محور مواصلاتی مذکور؛ ۲۵ دستگاه خودروی سنگین (تریلی) و سبک را رهاسازی کرده و با هدایت خودروهای منحرف شده از جاده، به ۷۰ نفر از سرنشینان در راه مانده متاثر از این برف و کولاک امدادرسانی کرده و اقلام غذایی توزیع کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: لازم به ذکر است محور مذکور به دلیل برف و کولاک شدید فعلا با کندی تردد مواجه است.

محبوبی بیان کرد: در شرایط برف و یخ‌بندان، رانندگی با سرعت مجاز، مناسب نیست؛ بلکه باید با سرعتی رانندگی کنیم که آماده مقابله و واکنش نسبت به خطرهای احتمالی را داشته باشیم، این میزان ممکن است نصف سرعت مجاز یا یک‌چهارم آن باشد یا حتی در شرایط بحرانی به توقف کامل بینجامد.

وی عنوان کرد: در واقع همان سرعتی که در قوانین از آن با نام سرعت مطمئنه یاد می‌کنند، این نکته خیلی مهم است و سلامت سفر را تضمین می‌کند. در شرایط جوی نامساعد به‌هیچ‌عنوان با سرعت مجاز رانندگی نکنید، بلکه با سرعت مطمئنه برانید.

محبوبی گفت: در مورد رعایت فاصله طولی، افزود: فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی در شرایط جوی مساعد (راه خشک و هوای صاف) فاصله دوثانیه‌ای است، این فاصله در شرایط بارندگی و لغزندگی، متناسب با نوع لغزندگی باید به میزان دو یا سه برابر افزایش پیدا کند.

وی افزود: در روزهای بارش و لغزندگی و یخ‌بندان سطح راه‌ها، سفر نیاز به مدیریت دارد. باید سفرمان را قبل از تاریکی هوا به پایان ببریم و تجهیزات زمستانی هم که جزو جدایی‌ناپذیر سفر در این مواقع است. همراه‌داشتن زنجیرچرخ، پوشاک گرم و آذوقه و مهم‌تر از همراه‌داشتن، یادگیری نحوه استفاده از زنجیرچرخ، از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ‌زدگی است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×