» اخبار استان » انتخاب کابینه مطابق معیارهای رهبری باشد
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
رئیس دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه:

انتخاب کابینه مطابق معیارهای رهبری باشد

مرداد 14, 1403۱۲:۲۴ ب٫ظ 40

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه با بیان اینکه انتخاب کابینه مطابق معیارهای رهبری باشد گفت: انتخاب اعضای کابینه‌ای که به الگوی دولت شهید رئیسی نزدیک باشند و از غرب‌گرایی دوری کنند، یکی از ضروریات اساسی برای موفقیت دولت جدید است.

شیرزاد عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به شروع به کار دولت جدید اظهار کرد: انتخاب اعضای کابینه‌ای که به الگوی دولت شهید رئیسی نزدیک باشند و از غرب‌گرایی دوری کنند، یکی از ضروریات اساسی برای موفقیت دولت جدید است.

وی ادامه داد: ین امر نه‌تنها به حفظ دستاوردهای گذشته کمک می‌کند، بلکه زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه پایدار کشور نیز خواهد بود. مردم و نخبگان جامعه نیز باید با مطالبه‌گری آگاهانه و منصفانه، دولت را در این مسیر حمایت کنند.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه ادامه داد: سیاست خارجی عزتمندانه یکی از مهم‌ترین اصولی است که باید در دولت جدید حفظ شود. این سیاست که در دولت شهید رئیسی به‌خوبی پیاده‌سازی شد، نشان داد که می‌توان بدون وابستگی به غرب و باتکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و همکاری با کشورهای دوست، به پیشرفت‌های چشمگیری دست‌یافت.

وی با بیان اینکه در دولت روحانی هشت سال دولت در حال درجازدن بود و از ظرفیت‌های کشور به‌خوبی استفاده نشد عنوان کرد: اعضای کابینه جدید باید به این اصول پایبند باشند و از تکرار تجربه‌های تلخ گذشته که منجر به وابستگی و عقب‌ماندگی کشور شد، پرهیز کنند.

عباسیان تصریح کرد: داشتن روحیه جهادی و آمادگی برای خدمتگزاری بی‌وقفه به مردم از دیگر معیارهای مهم در انتخاب اعضای کابینه است که این روحیه جهادی را به طور کامل در دولت شهید رئیسی قابل‌مشاهده بود که بارها مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند و لازم است دولت جدید ادامه‌دهنده دولت شهید رئیسی باشد.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه تأکید کرد: شهید رئیسی به طور میدانی در بطن جامعه حضور داشت و حتی روزهای تعطیل نیز دست از کار برنمی‌داشتند؛ اما به گفته اعضای کابینه دولت روحانی او ساعت ۱۰ در محل کار خود حضور داشت که با چنین افکاری نمی‌توان مشکلات کشور را رفع کرد.

عباسیان با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست گفت: دولت جدید با انتخاب افراد و معاونین خود نشان می‌دهد ادامه‌دهنده دولت روحانی و خاتمی است که این مورد مخرب است بایستی برای انتخاب اعضای کابینه افرادی را انتخاب کند که الگو برای جامعه باشند نه برای عبرت.

وی خاطرنشان کرد: برای انتخاب اعضای کابینه لازم است درخواست‌های مقام معظم رهبری را در نظر داشته و معیارهای ایشان را برای انتخاب اعضای کابینه در نظر بگیرند.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه تأکید کرد: دولت شهید رئیسی اقدامات بسیار مؤثری در کشور انجام دادند که بیشتر این اقدامات زیربنایی و زیر ساختی بود که نتیجه آن بعد پنج و تا ۶ سال به بار می‌نشست و اگر عجل مهلت می‌داد و این دولت ادامه داشت به طور یقیق بسیاری از مشکلات کشور رفع می‌شد.

رقیه وکیلی

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×