» تیتر یک » انقلاب اسلامی نماد مقاومت در برابر ظلم است
تیتر یک - سیاسی - گفتگو - مهاباد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد:

انقلاب اسلامی نماد مقاومت در برابر ظلم است

بهمن 11, 1402۹:۲۰ ب٫ظ 1 40

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: انقلاب اسلامی یک نماد از مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر استبداد و ظلم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی هالان-۲۴ ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: این روز بزرگ به‌عنوان یک نماد از مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر استبداد و ظلم است.

آقامحمدی تصریح کرد: ریشه‌زنی انقلاب اسلامی و جوانه‌زدن آن به عهده امام خمینی (ره) بود که با ابرقدرت منطقه به مبارزه پرداخت و در نهایت پیروز شد امام خمینی (ره) شخصیت بسیار چندگانه‌ای بود که تحلیل شخصیت ایشان برای جامعه‌شناسان چالش‌برانگیز است ایشان همچنین فقیه، فیلسوف و حدیث‌شناس بود و توانست با داشتن این مجموعه صفات، جامعه را به سمت تغییروتحول برانگیزد.

وی افزود: امام خمینی (ره) با قاطعیت و استواری، علیه نظام پادشاهی در ایران مبارزات خود را آغاز و با استفاده از دین و عقاید اسلامی، موجبات بروز گسترش و ترویج نظام جمهوری اسلامی را فراهم کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد اظهار کرد: با آمدن امام خمینی (ره)، جبهه انقلاب به‌شدت فعالیت‌های خود را افزایش داد و با تفکری که نه شرقی و نه غربی بود، آغاز کار خود را از سال‌های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ زد ایشان همچنین مسئولیت مرجعیت دینی و رهبریت و جامعیت را بر عهده گرفت همگان می‌دانند که مسئله فرهنگی یک مسئلهٔ دائمی و مداوم است و نقش بسزایی در تحولات جامعه دارد.

 آقامحمدی خاطرنشان کرد: چه کسی فکر می‌کرد یک انسان با دست‌خالی می‌آید و انقلاب می‌کند انقلاب ما یک انقلاب اجتماعی بود که از کف جامعه آمد و به رده‌های بالا رسید این انقلاب پایش خون داده شده رهبری اگر رهبر راهیان باشد، اقوام مختلف کشور خود را سپر تمامیت عرض‌ها و مرزهای کشور می‌کنند، از جنوب کشور گرفته لرهای غیور و سلحشور تا شمال کشور افرادی هستند که از سرتاسر کشور حفاظت می‌کنند و سینه سپر کردن و تا پای جا دفاع می‌کنند.

آقا محمدی در پایان اظهار کرد: انقلاب اسلامی، نه‌تنها یک انقلاب سیاسی بود، بلکه یک حرکت فرهنگی و اجتماعی نیز بود که تفکر آزاد و عدالت‌طلبانه‌ای را برای مردم جانشین کرد. این انقلاب، با استواری بر فضای دینی و با استفاده از هوش و حکمت، تحولات عظیم و پایدار در جامعه‌ای که دچار فساد و نابسامانی بود، به دست آورد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×