» اجتماعی » اهتمام ویژه قضات دادگستری به صیانت از محیط‌زیست
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد:

اهتمام ویژه قضات دادگستری به صیانت از محیط‌زیست

فروردین 9, 1403۱۰:۰۰ ق٫ظ 80

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه قضایی استان به امر حفاظت از محیط‌زیست اهتمام و توجه ویژه دارد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: در سال 1402، تعداد 31 حکم سبز و جایگزین حبس توسط مراجع قضایی استان آذربایجان‌غربی صادر شده است.

وی صدور این احکام را نشان از اهتمام و توجه ویژه دستگاه قضایی استان به امر حفاظت و صیانت از محیط‌زیست و انفال الهی دانست و افزود: مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه‌های الهی، با حضور میدانی در عرصه‌های طبیعی با هرگونه تخلف زیست‌محیطی برخورد کرده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی آموزشی در این زمینه بیان کرد: افزایش آگاهی های عمومی و فرهنگ حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم است که توسط سازمان محیط زیست و نهادهای مردمی طرفدار محیط‌زیست باید به صورت گسترده انجام شود و در عین حال برخوردهای قضایی و انتظامی هم با متجاوزین به محیط‌زیست قاطعانه صورت گیرد تا جرایم این حوزه به حداقل برسد.

عتباتی به صدور احکام جایگزین حبس در حمایت از محیط‌زیست اشاره و گفت: قضات خلاق و خوش ذوق استان در این زمینه احكام متنوعی صادر کرده‌اند.

وی تهیه علوفه برای حیات وحش، تهیه بسته‌های آموزشی زیست‌محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه را از جمله احکام سبز جایگزین حبس صادر شده برشمرد.

عتباتی افزود: دستگاه قضایی استان در حمایت کامل از اقدامات قانونی سازمان حفاظت محیط‌زیست است و از مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان ضابطین قضایی در زمینه برخورد قاطع آنان با متخلفین این حوزه حمایت می‌کند.

خاطرنشان می‌شود؛ حفاظت از محیط‌زیست اکنون به یکی از مهمترین دغدغه‌های بشر تبدیل شده است؛ چراکه افزایش یک‌باره جمعیت، رشد صنعت و فناوری، مصرف زدگی افسار گسیخته شهروندان و تغییرات آب‌وهوایی، انسان را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است که به پایان رسیدن یا حداقل کاهش کمیت و کیفیت بهره‌مندی از مواهب نهفته در دامن طبیعت یکی از آنها است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×