» اجتماعی » اولیای‌دم محکوم به قصاص را بخشیدند
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌ غربی:

اولیای‌دم محکوم به قصاص را بخشیدند

مهر 19, 1403۱۰:۰۵ ق٫ظ 20

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از گذشت اولیای دم از .محکوم به قصاص نفس، پای چوبه‌دار خبر داد.

ناصر عتباتب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل توسط فردی با هویت م – د، که پس از طی مراحل دادرسی محکوم به قصاص نفس شده بود و حکم وی توسط دیوان عالی کشور تأیید و این حکم قرار بود در سحرگاه روز پنجشنبه 19 مهرماه در زندان ارومیه اجرا شود.

وی ادامه داد: با این حال، با تلاش‌های هسته‌های جهادی بخشایش، مددکاران، مدیر زندان و معتمدین، اولیای دم از حق قصاص خود گذشتند و به محکوم فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

عتباتی افزود: گذشت اولیای دم از حق قصاص خود نشان از روح بزرگوار آنان دارد و قابل ستایش است که با بزرگواری خود سی‌امین پرونده قتل استان را به سازش ختم کردند.

وی گفت: این اقدام بزرگوارانه اولیای دم، نه تنها نشان‌دهنده روحیه بخشایش و انسان‌دوستی آنان است، بلکه می‌تواند الگویی برای دیگران باشد تا در مواقع مشابه، به جای انتقام، راه بخشایش و صلح را انتخاب کنند. این گذشت، بار دیگر اهمیت تلاش‌های مستمر برای ترویج فرهنگ بخشایش و صلح در جامعه را یادآور می‌شود.

رئیس‌‌کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: این گذشت بزرگوارانه، نه تنها جان یک انسان را نجات داد، بلکه نشان‌دهنده قدرت بخشایش و اهمیت تلاش‌های مستمر برای ترویج فرهنگ صلح و بخشایش در جامعه است. این اقدام می‌تواند الگویی برای دیگران باشد تا در مواقع مشابه، به جای انتقام، راه بخشایش و صلح را انتخاب کنند.

عتباتی همچنین از تمامی افرادی که در این فرآیند نقش داشتند، از جمله هسته‌های جهادی بخشایش، مددکاران، مدیر زندان و معتمدین، تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: این تلاش‌ها نشان‌دهنده تعهد و انسان‌دوستی این افراد است که با همکاری و همدلی، توانستند یک زندگی را نجات دهند و به خانواده‌ای امید و آرامش ببخشند.

گفتنی است این اقدام بار دیگر اهمیت تلاش‌های مستمر برای ترویج فرهنگ بخشایش و صلح در جامعه را یادآور می‌شود و نشان می‌دهد که با همکاری و همدلی، می‌توان به نتایج مثبت و انسانی دست یافت. امیدواریم که این اقدام بزرگوارانه، الگویی برای دیگران باشد و شاهد کاهش خشونت و افزایش روحیه بخشایش در جامعه باشیم.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×