» اجتماعی » ایمنی وسایل بازی در آذربایجان غربی زیر ذره‌بین استاندارد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل استاندارد استان آذربایجان غربی خبر داد:

ایمنی وسایل بازی در آذربایجان غربی زیر ذره‌بین استاندارد

مهر 10, 1402۰:۱۳ ق٫ظ 30

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: فضاهای بازی، مهدکودک‌ها، تجهیزات تفریحی و خانه‌های بازی در استان زیر ذره‌بین استاندارد قرار گرفته است.

وحید موسی‌پور در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ بر لزوم استانداردسازی فضاهای بازی، مهدکودک‌ها، تجهیزات تفریحی و خانه‌های بازی در استان تأکید کرد و اظهار داشت: وسایل بازی ارتباط مستقیم با سلامتی کودکان دارد و وجود وسایل غیراستاندارد و خطرآفرین در پارک‌ها هیچ‌گونه توجیهی ندارد و رفع ایرادات اولین گام فرآیند استانداردسازی است.

وی افزود: ایمن‌سازی فضای بازی کودکان در سطح شهر قبل از این‌که به‌عنوان یکی از مطالبات مردمی مطرح باشد یکی از دغدغه‌های سازمان است که امیدواریم با همکاری شهرداری و اداره کل آموزش‌وپرورش استان شاهد پیشرفت  در این حوزه باشیم.

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان غربی با بیان اینکه باید کاستی‌ها و مشکلات در زمینه استاندارد تجهیزات پارک‌ها و شهربازی استان رفع شود، گفت: در پارک‌های بازی ضمن اینکه باید وسایل بازی استاندارد و دارای گواهی نصب شود، بحث کف‌پوش‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که باید این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به لزوم استانداردسازی وسایل بازی مهدهای کودک، افزود: خوشبختانه امسال باتوجه‌به اهمیت موضوع استاندارد اقدامات ویژه‌ای برای نظارت و بازرسی از وسایل بازی مهدهای کودک در دستور کار قرار گرفته است.

موسی‌پور با اشاره به وظیفه خطیر استاندارد در ارتباط با جان و مال مردم، لزوم توجه جدی تمامی مسئولین زیربط در تمامی بخش‌ها و سطوح مرتبط را خواستار شد و افزود: توسعه مسیر استانداردسازی در استان در بعضی بخش‌ها با روند خوبی در حال حرکت است درحالی‌که در بعضی بخش‌ها همکاری سایر نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در شش‌ماهه اول سالجاری پرداخت و اظهار کرد: تعداد 70 درصد از واحدهای تولیدی فعال در استان موفق به اخذ پروانه استاندارد شدند، در همین مدت 70 در صد از سردخانه‌های استان نیز استانداردسازی شدند.

موسی‌پور بیان کرد: از مصوبات قبلی شورا در خصوص استانداردسازی سکوهای سیلندرهای گاز پرکنی و واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، 56 درصد سکوهای سیلندر گاز پرکنی و 76 درصد حوزه مصالح ساختمانی استانداردسازی شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×