» پیشخوان » بازار قیمت مرغ در مهاباد آشفته شد
پیشخوان - مهاباد
زیر سایه عدم نظارت مسئولان مربوطه؛

بازار قیمت مرغ در مهاباد آشفته شد

آذر 22, 1402۹:۱۵ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 1 120

مردم مهاباد با کمبود مرغ روبرو هستند و این امر باعث شده قیمت مرغ از ۷۳ هزار تومان به ۱۰۸ هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری هالان-۲۴؛ مردم مهاباد با کمبود مرغ روبرو شده‌اند و این کمبود باعث افزایش چشمگیر قیمت مرغ در فروشگاه‌ها شده است قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد یا زنده در بازار بین ۹۵ تا ۱۰۸ هزار تومان است، درحالی‌که قیمت قانونی اعلام شده توسط اداره صنعت و معدن ۸۶ هزار تومان است.

با توجه به ضعف در نظارت و بررسی بازار گوشت مرغ قیمت در بازار مرغ مهاباد افزایش یافته و باعث جولان دلالان در این آشفته بازار شده است.

علت گرانی و کمبود مرغ چیست؟

بر اساس مصوبه اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی، قیمت تعیین شده برای فروش مرغ باید با قیمت ۸۵ و ۸۶ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد اما متأسفانه قیمت کشتارگاه‌ها این قیمت را نمی‌پذیرند و قیمت‌ها به طور چشمگیری افزایش‌یافته است.

بر اساس گزارشات میدانی خبرنگار هالان-۲۴مدیر فروشگاه مرغ زنده سیروان اظهار کرد: که قیمت مرغ زنده که از کشتارگاه برای خرده‌فروشی‌ها ارسال می‌شود، به قیمت ۹۴ هزار تومان عرضه می‌شود این قیمت باعث شده است که فروشگاه مجبور به افزایش قیمت و عرضه مرغ به قیمت بالاتر شود یا از ثبت سفارش مرغ خودداری کند.

مردم نگران گران تر شدن مرغ هستند

خبرنگار هالان-24 برای بررسی میدانی این موضوع راهی بازار مهاباد شد سیروان از مرغ فروشان قدیمی بازار مهاباد که در خیابان کارگر مغازه دارد درباره دلایل گرانی مرغ و نایاب شدن آن به خبرنگار هالان-24 گفت: باتوجه‌به کمبود و تقاضای بالای مرغ قیمت آن نیز افزایش داشته است بنابراین، مردم دیگر توان خرید کافی برای محصولات اساسی مانند گوشت را ندارند این وضعیت نگران‌کننده است و نیاز به پیگیری جدی توسط مسئولین را دارد از آنجا که قیمت گوشت به حدی بالا رفته است که بیشتر مردم نمی‌توانند آن را خریداری کنند.

وی افزود: حداقل باید قیمت مرغ رو کنترل کنند و از افزایش غیرمعقول آن جلوگیری کنند این مسئله نباید نادیده گرفته شود و نیاز به پاسخگویی فوری دارد.

یکی دیگر از شهروندان مهاباد در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: امروز به دوستان و آشنایان خودم که در بقیه شهرستان ها ساکن هستند زنگ زدم و متوجه شدم گرانی و کمبود مرغ تنها مشکل یک شهرستان در آذربایجان‌غربی نیست بلکه دیگر شهرستان‌ها ازجمله سردشت، پیرانشهر، بوکان، ارومیه هم با این وضعیت کمبود مرغ و گرانی روبه رو هستند و از مسئولین مربوطه درخواست پیگیری این مشکل اساسی رو دارند.

حامد رمضانی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت مهاباد در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: به دلیل وقوع تلفات زیاد در مرغداری‌های این شهرستان، مقدار تحویل گوشت به کشتارگاه‌ها کاهش یافته است. این مسئله موقتی است و تلاش می‌شود با افزایش توزیع گوشت مرغ، نیاز بازار رفع شود.

 وی افزود: شهروندانی که از نحوه کیفیت و قیمت گوشت مرغ شکایت دارند، می‌توانید با تماس با شماره تلفن ۱۲۴، شکایت خود را اعلام کنید. تا به شکایت‌ها رسیدگی شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×