» اجتماعی » بازدید کودکان اوتیسم از جاذبه‌های تاریخی ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی خبر داد:

بازدید کودکان اوتیسم از جاذبه‌های تاریخی ارومیه

مهر 18, 1403۱۱:۴۸ ق٫ظ 10

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: کودکان طیف اوتیسم پنجشنبه ۱۹ مهرماه در تور ویژه‌ای از جاذبه‌های تاریخی ارومیه مانند موزه مردم‌شناسی و مسجد جامع بازدید می‌کنند.

مرتضی صفری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: تور ویژه آشنایی و گردشگری کودکان طیف اوتیسم روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه با هدف فراهم کردن فرصتی برای آشنایی این کودکان با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر، در کنار ایجاد فضای مناسب برای تقویت مهارت‌های اجتماعی آنها طراحی شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: مکان‌های گردشگری انتخاب‌شده برای این تور شامل موزه مردم‌شناسی، مدرسه هدایت، مدرسه ۲۲ بهمن، و مسجد جامع ارومیه است.

وی خاطرنشان کرد: در هر یک از این مکان‌ها، کودکان با راهنمایی کارشناسان میراث فرهنگی، به شیوه‌ای ساده و جذاب با تاریخ و فرهنگ منطقه آشنا خواهند شد این بازدیدها با در نظر گرفتن حساسیت‌ها و نیازهای خاص کودکان طیف اوتیسم برنامه‌ریزی شده و از شیوه‌های تعاملی و دیداری استفاده می‌شود تا تجربه‌ای لذت‌بخش و آموزنده برای آنها فراهم شود.

صفری اظهار داشت: علاوه بر بازدید از این اماکن تاریخی، برنامه‌های تفریحی و کارگاه‌های آموزشی نیز برای کودکان و خانواده‌های آنها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: این کارگاه‌ها شامل آموزش‌های عملی در زمینه هنرهای دستی، بازی‌های گروهی، و فعالیت‌های خلاقانه است که نه تنها سرگرم‌کننده، بلکه توسعه‌دهنده مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی کودکان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: این تور با حمایت گروهی از مشاوران و متخصصان حوزه اوتیسم برگزار می‌شود تا تمامی جنبه‌های آن مطابق با نیازهای خاص این کودکان باشد. برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش شناخت جامعه نسبت به توانایی‌ها و نیازهای کودکان طیف اوتیسم داشته و گامی مهم در جهت فراهم‌سازی محیطی همدلانه و فراگیر برای آنان محسوب شود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×