» اجتماعی » بازگشت ۳۱ طرح کشاورزی راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

بازگشت ۳۱ طرح کشاورزی راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید

شهریور 14, 1402۰:۵۹ ق٫ظ 20

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۳۱ طرح راکد احیا شده در بخش دام و طیور و یک طرح در حوزه صنایع کشاورزی در استان به چرخه تولید بازگشت.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار حرف اظهار کرد: ۳۱ طرح راکد احیا شده در بخش دام و طیور و یک طرح در حوزه صنایع کشاورزی دستاورد دولت مردمی در آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت.

وی تصریح کرد: مرغداری گوشتی، واحد مرغ تخم‌گذار، پرورش بوقلمون، گوساله‌پروری، بره‌پروری، تکثیر و پرورش اسب، پرورش ماهیان سردآبی، گاوشیری، مرغ گوشتی و یک واحد سردخانه و بسته‌بندی میوه از جمله طرح‌های راکد احیا شده هستند.

 ۶۲ درصد از مطالبات گندم‌کاران در استان پرداخت شده است

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه از پرداخت 6 هزار و 181 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران در استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۶۲ درصد از مطالبات گندم‌کاران در استان پرداخت شده است.

شهبازی با بیان اینکه، تاکنون بیش از 662 هزار و 754 تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است، افزود: این میزان خرید نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته که 400 هزار و 810 تن بود، افزایش قابل‌توجهی کرده است.

وی با اشاره به اینکه، رتبه استان در میزان خرید تضمینی گندم به رتبه پنجم ارتقا یافته است، گفت: در سال زراعی جاری 304 هزار و 102 هکتار از اراضی، استان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص‌یافته است.

گفتنی است؛ آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی و هم مرز بودن با سه کشور خارجی می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های برتر در حوزه آب و خاک به عنوان یکی از قطب‌های مهم صادرات محصولات کشاورزی در کشور تبدیل شود.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×