» اجتماعی »  باغ‌دلگشا منجر به رشد صنعت گردشگری می‌شود
اجتماعی - پیشخوان - خوی
فرماندار خوی:

 باغ‌دلگشا منجر به رشد صنعت گردشگری می‌شود

فروردین 23, 1403۱:۳۹ ب٫ظ 110

 فرماندار خوی گفت: باغ‌دلگشا تأثیر بسزایی در رشد صنعت گردشگر و افزایش مسافر در شهرستان خوی خواهد داشت که این شهرستان تمام توان خود را در این زمینه به‌کارگیری کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» کریم علی‌نژاد در حاشیه بازدید از روند احیای باغ تاریخی دلگشا در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با بیان اینکه به‌منظور افزایش پروژه‌های تفریحی و گردشگری شهرستان خوی فرمانداری و شهرداری تمام توان خود را به‌کارگیری کرده است اظهار کرد: باغ تاریخی دلگشا که در مساحتی به هکتار ۶ هکتار توسط شهرداری خوی در حال احیا است، به لحاظ موقعیت مکانی به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای مسافران بین‌المللی خواهد بود.

وی افزود: یکی از پروژه‌های عمرانی تفریحی، فرهنگی و تاریخی شهرستان خوی که تأثیر بسزایی در افزایش مسافر خواهد داشت، احیای این باغ است که به‌صورت شبانه‌روزی توسط شهرداری خوی در حال اجرا است.

فرماندار خوی ادامه داد: با اتمام این پروژه شاهد احیای قسمتی از تاریخ غنی این شهرستان و در کنار آن نیز شاهد افزایش سرانه فضای سبز خواهیم بود که در نوع خود اقدام قابل‌توجهی است.

علی‌نژاد اظهار داشت: تاکنون سه هزار مترمربع از این محوطه چمن‌کاری شده و انواع درختان از جمله یاس هندی، فوتونیا، رز رونده، نسترن رونده، شمشاد. طلایی، رز مینیاتوری و اسپیره توسط شهرداری خوی در این مکان کاشته می‌شود.

وی گفت: در کنار کاشت سایر گل و درختان متفاوت در محوطه این باغ، گیاهان دارویی زیادی از جمله پاپیتال، رزماری و گیاهان دیگری کاشته شده است.

کریم‌نژاد در ادامه از ساخت اولین آب‌نمای موزیکال و مدرن در شمال استان در این شهرستان خبر داد و گفت: اولین آب‌نمای موزیکال شمال استان در این باغ ساخته می‌شود و در اطراف آن نیز ۹ حوض آب و یک آبشار زیبا با ارتفاع تقریباً ۵ متری احداث می‌گردد که زیبایی خاصی به این پروژه خواهد بخشید.

وی افزود: همچنین در این مجموعه فاخر، سیستم روشنایی، مبلمان، خدمات رفاهی شهرداری، ۱۲ هزار مترمربع سنگ لاشه تخت انجام شده و در ادامه نیز کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی مجهز و نمازخانه و پارکینگ متناسب ایجاد می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×