» اجتماعی » باید از سخنان تفرقه‌انگیز پرهیز کرد
اجتماعی - اخبار استان - پلدشت - پیشخوان
امام‌جمعه پلدشت:

باید از سخنان تفرقه‌انگیز پرهیز کرد

تیر 29, 1403۲:۳۵ ب٫ظ 40

امام‌جمعه پلدشت گفت: جناب آقای ظریف چطور به خود اجازه می‌دهید فردای روز عاشورا و قبل از تشکیل دولت برخی سخنان تفرقه‌انگیز را بر زبان بیاورید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» به نقل از پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، حجت‌الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت با اشاره به اهمیت دین‌داری گفت: انسان‌های زیادی وجود دارد که در شرایط عادی دین‌دار هستند و خود را مسلمان می‌دانند؛ ولی زمانی که با مشکلات روبرو می‌شوند عده‌ای کم هستند که در میدان می‌مانند.

وی تصریح کرد: انسان‌ها را باید در میدان‌های سخت و مشکلات شناخت و نمونه بارز آن واقعه کربلا است.

امام‌جمعه پلدشت با اشاره به اینکه ایمان با عمل همراه است، افزود: مدعیان سست‌ایمان و انسان‌های که فقط در حرف هستند و وقتی با مشکلات روبرو می‌شوند و در صحنه آزمون رد شده و باطن خود را آشکار می‌سازند.

وی با اشاره به آغاز شروع دولت چهاردهم اظهار کرد: باید رفتارهای رقابتی را به رفتارهای رفاقتی تبدیل کنیم، در نظام اسلامی قدرت عامل رسیدن به منصب نیست.

طالبی گفت: کسی که در رقابت آرای کم آورد شکست‌خورده نیست؛ بلکه در تلاش است تا به فرد پیروز کمک کند تا مشکلات مردم حل شود.

وی افزود: هنجارهای رفاقتی باید در موضع‌گیری‌ها مشخص شود تا نقشه‌های شوم دشمنان را نقش‌برآب کنند.

امام‌جمعه پلدشت افزود: قدرت آفرینی با حکمرانی و همراهی مردم همراه باشد، مردم در نظام مردم‌سالاری دینی خود حاکم بر مسئله هستند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند مسئولان باید شکاف‌های طبقاتی را حذف کنند و با بی‌عدالتی برخورد کنند.

طالبی گفت: غفلت از محرومان به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست و باید تمام توان خود را برای حل مشکلات آنها بکار گیرد، اگر مردم از دولت پشتیبانی نکند با مشکل مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی که رخ می‌دهد یک هشدار است، ظریف در اقدامی ناشایست قبل از رئیس‌جمهور در تلویزیون حاضر شده و سخنرانی کردند و این اقدام خلاف قانون بوده و در واقع تحقیر رئیس‌جمهور بود.

امام‌جمعه پلدشت افزود: رسانه ملی نیز باید مانع از این اقدام می‌شد و رسانه ملی هم در این حرکت بی‌تقصیر نبود.

وی اظهار کرد: وقتی عمده رأی‌دهندگان به رئیس‌جمهور شیعه بوده و حکومت حکومتی شیعه است چطور این امتیاز حساب نمی‌شود، اینها سخنان تفرقه‌انگیز است که از الان ظریف به زبان می‌آورد.

طالبی گفت: جوان‌گرایی باید باتجربه همراه باشد، در غیر این صورت نمی‌تواند درست عمل کند.

وی عنوان کرد: جناب آقای ظریف چطور به خود اجازه می‌دهید فردای روز عاشورا و قبل از تشکیل دولت برخی سخنان تفرقه‌انگیز را بر زبان بیاورید.

امام‌جمعه پلدشت افزود: رئیس‌جمهور منتخب، ملت ایران با کلی امید به شما رأی داده‌اند، اجازه ندهید برخی از محکومان فتنه ۸۸ در اطراف دولت شما حاضر شوند، چرا افراد متخصص و جوان در کابینه دولت دیده نمی‌شود.
وی اظهار کرد: فراموش نکردیم برخی از دولت‌هایی که شعار چرخ هسته‌ای و چرخ معیشت با هم می‌چرخد سر می‌دادند؛ ولی عملی نشد.

طالبی گفت: باید مراقبت شود تا مانع تفرقه و اختلاف‌های قومیتی شود.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان به‌عنوان پاسدار بزرگی که نقش مهمی در پاسداری از اسلام و قانون اساسی دارد نقش ایفا می‌کند.

امام جمعه پلدشت اظهار کرد: نظارت بر انتخابات و تأیید و بررسی قانون‌های که در مجلس مصوب می‌شود بر عهده شورای نگهبان است.

طالبی گفت: امام خمینی (ره) فرموده‌اند، خط‌قرمز این نظام شورای نگهبان است و همه باید به سخنانشان عمل کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×