» اخبار استان » بوکان » بخش سیمینه از مشکلات رنج می‌برد
بوکان
بوکان - پیشخوان
بخشدار سیمینه بوکان:

بخش سیمینه از مشکلات رنج می‌برد

آبان 23, 1402۱۲:۲۲ ب٫ظ 70

بخشدار سیمینه بوکان گفت: این بخش هم‌اکنون ‌از مشکلات و معضلات بسیاری رنج می‌برد و نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، سلام ادهمی در گفتگو با خبرنگار «بوکان هه‌وال»، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش سیمینه در دهستان‌های آختاچی شرقی و محالی و همچنین دهبکری عدم لایروبی رودخانه‌های محلی و مسیل سیل‌های فصلی است که سالانه خسارات‌های جدی به مردم وارد می‌کند.

بخشدار سیمینه بوکان افزود: روستای جوانمرد، شهرک صنعتی، گل‌تپه قرمیش، کانی سیران، رحیم خان سی فصل‌های بارانی و به علت عدم لایروبی مسیل سیل‌ها با خسارت‌های جدی روبه‌رو می‌شوند.

وی یکی دیگر از چالش‌های مهم بخش سیمینه را تنش آبی عنوان کرد و افزود: کمبود آب و تنش آبی در بسیاری از روستاهای حوزه سیمینه در فصول گرم به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهرستان تبدیل شده که امیدوار هستیم در قالب طرح آب‌رسانی به ۱۶۵ روستای این مشکل حل شود.

ادهمی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات روستاهای بخش سیمینه خشک‌شدن چاه‌های فعلی منبع تأمین آب شرب و فرسودگی خط توزیع در سطح روستاها است که نیاز داریم برای رفع این چالش‌ها به‌ویژه برای فصل گرم سال اقدامات عاجلی صورت گیرد.

بخشدار سیمینه تصریح کرد: کمبود معلم در سطح روستاهای این بخش، نبود امکانات نرم‌افزاری و عدم حصارکشی دیوار حیاط مدارس از مهم‌ترین مشکلات حوزه آموزش در سیمینه است.

وی وقفی بودن این شهر را یکی از موضوعات مهم حوزه مدیریت شهری دانست و افزود: یکی از بزرگ‌ترین موانع پیشرفت این شهر وقفی بودن آن است که خوشبختانه مدیران کشوری در راستای حل این وضعیت قول‌های مثبتی داده‌اند؛ ولی متأسفانه تاکنون مدیران استانی کوچک‌ترین اقدامی دراین‌خصوص انجام نداده‌اند.

ادهمی نبود امام‌جمعه در شهر سیمینه را یکی دیگر از دغدغه‌های مردم عنوان کرد و گفت: عدم انتصاب امام‌جمعه در شهر سیمینه، سبب ناراحتی مردم شده که امید است در این مهم به‌فوریت اقدام صورت گیرد.

وی یکی دیگر از مطالبات جدی مسئولان شهر سیمینه را مشخص‌شدن وضعیت بلوار اصلی شهر دانست و تصریح کرد: تمام ماشین‌های ترانزیتی از این مسیر عبور و ترمیم و نگهداری آن از دست شهرداری خارج است و ما امیدواریم ارگان‌های متولی در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

شهر سیمینه (قره‌موسالو) در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال بوکان و در مسیر این شهرستان به میاندوآب قرار دارد.

سیمینه در سال ۱۳۸۲ از نظر تقسیمات کشوری به شهر تغییر و مرکز بخش سیمینه شهرستان بوکان شد.

هم اکنون بخش سیمینه بوکان با ۷۵ روستا و بیش از ۳۰ هزار نفر دارای سه دهستان آختاچی شرقی، آختاچی محالی و دهستان دهبکری است.

عبور رودخانه سیمینه‌رود، این بخش را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی شهرستان و حتی استان آذربایجان غربی تبدیل کرده است.

هر چند این بخش بر سر راه کوریدور شمال‌غرب به غرب و جنوب کشور قرار گرفته و دارای منابع منحصربه‌فرد خدادادی است؛ اما متأسفانه از نظر شاخص‌های توسعه‌یافتگی جایگاهی در بین شهرهای تازه‌تأسیس کشور ندارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×