» اجتماعی » فعالیت معادن تکاب زیرذربین دستگاه قضا
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

فعالیت معادن تکاب زیرذربین دستگاه قضا

خرداد 19, 1403۸:۰۰ ق٫ظ 40

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه فعالیت معادن از نظر رعایت حقوق عامه و عوارض و مسئولیت‌های اجتماعی باید زیر ذره‌بین دستگاه قضایی باشد گفت: فعالیت معادن تکاب اشتغال، اقتصاد و توسعه منطقه با لحاظ دغدغه‌های اهالی و مسائل زیست‌محیطی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» ناصر عتباتی در نشست صمیمی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با قضات تکاب که صبح روز شنبه ۱۹ خرداد در  دادگستری تکاب برگزار شد اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه شهرستان تکاب در حوزه‌های مختلف تاریخی، زیست‌محیطی، اجتماعی، فرهنگی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است لازم است نگاه ویژه‌ای به این ظرفیت‌ها به وجود آید و مشکلات این شهرستان محروم مرتفع شود.

وی با بیان اینکه شهرستان تکاب در بحث نیروی انسانی، فضای فیزیکی، امکانات اداری و سخت‌افزاری یکی از شهرهای برخوردار است گفت: باتوجه‌به امکانات موجود در تکاب انتظار می‌روند در ارائه خدمات قضایی به مردم اهتمام جدی به وجود آید.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف دستگاه قضا بایستی هماهنگی انسجام لازم بین رئیس دادگستری و دادستان با دیگر مجموعه‌ها و حوزه‌ها با حفظ جایگاه و استقلال دستگاه قضایی از جمله صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال به وجود آید و به توسعه شهرستان و پیشبرد امور به نحو مطلوب کمک کند که قطعاً با درایت و تدبیر تمامی مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه قاطعیت و جدیت یک مقوله است و رعایت ادب، تواضع، فروتنی و تکریم مراجعین و همکاران مقوله‌ای دیگر گفت: باید توجه داشت که دستگاه قضایی ملجأ و پناهگاه مردم است و وظیفه ما گره‌گشایی از مشکلات مردم و احقاق حقوق آنهاست.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی یادآور شد: مردم در مراجعه به دستگاه قضایی باید احساس امنیت کنند و قاطعیت و جدیت در کنار حسن رفتار، ارزش خدمت‌رسانی را صدچندان می‌کند.

عتباتی به حساس‌بودن به موضوعات، کیفیت کار و اتقان آرا، برخورد جدی و بازدارنده با اراذل‌واوباش، توجه به زندانیان مالی و اجرای حکم‌ها نیز تأکید کرد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با بیا اینکه فعالیت معادن از نظر رعایت حقوق عامه و عوارض و مسئولیت‌های اجتماعی باید زیر ذره‌بین دستگاه قضایی باشد گفت: فعالیت معادن تکاب اشتغال، اقتصاد و توسعه منطقه با لحاظ دغدغه‌های اهالی و مسائل زیست‌محیطی مدنظر قرار گیرد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست بر تعامل بین محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب تأکید و بیان داشت این تعامل در دستیابی به اهداف برنامه عملیاتی قطعاً تأثیرگذار است.

توجه به کارتابل ضابطین، عدم‌پذیرش دستی پرونده‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق از دیگر تأکیدات مجیدی در این نشست بود.
در ادامه معاونین قضایی نیز تأکیدات و نکاتی را بیان و این نشست با اتخاذ تصمیماتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×