» اجتماعی » برخورد قاطع با تردد غیرمجاز اتباع بیگانه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌ غربی خبر داد:

برخورد قاطع با تردد غیرمجاز اتباع بیگانه

مهر 5, 1403۱۲:۰۷ ب٫ظ 10

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: برخورد قاطع با تردد غیرمجاز اتباع بیگانه در استان به عنوان یک اولویت امنیتی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» ناصر عتباتی، در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانسی با تعدادی از حوزه‌های قضایی شمال استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام شهدا، بر اهمیت امنیت در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: این امنیت نتیجه مجاهدت‌های خاموش و تلاش‌های جهادی نیروهای قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی است.

وی به موضوع اصلی جلسه، یعنی تردد غیرقانونی و غیرمجاز اتباع بیگانه از مرزهای استان، پرداخت و خاطرنشان کرد: مسئولین استان از تردد غیرقانونی اتباع بیگانه دغدغه خاطر دارند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی، افزود: در بحث تهدیدات ناشی از رسوب اتباع بیگانه، جلسات و هماهنگی‌های لازم برگزار شده است.

عتباتی تصریح کرد: مسیرهای عبوری از مرزهای شرقی تا غربی به دقت مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: میزان ورود غیرقانونی اتباع بیگانه رو به کاهش است و باید این روند ادامه یابد و به‌طور مؤثر مدیریت شود تا از تردد غیرمجاز آنها جلوگیری شود.

عتباتی همچنین به آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از تردد غیرمجاز اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: این تردد ابتدا خود اتباع بیگانه را تهدید می‌کند و در مرتبه دوم مغایر شئون حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است

وی همچنین بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و شناسایی علل و عوامل دخیل تأکید کرد و گفت: باید محیط و فضا را برای مرتکبین جرایم علیه اتباع بیگانه غیرمجاز ناامن کنیم.

عتباتی بیان کرد: برخی رفتارهای مجرمانه ممکن است مناسبات کشور را با دیگر کشورها تحت تأثیر قرار دهد و در این راستا هیچ گونه مماشاتی قابل قبول نیست.

مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، نیز در این جلسه بر لزوم برنامه‌ریزی اقدامات کنترلی در فصل سرما تأکید کرد و گفت: این اقدامات با مشارکت نهادهای عمل‌کننده، می‌تواند در فرآیند پیشگیری از این جرائم تأثیرگذار باشد.

وی بر استفاده از منابع خبری مطمئن و به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها برای کنترل مرزها تأکید کرد و افزود: برخوردهای جدی قضایی در انتظار مرتکبین جرائم مربوط به تردد غیرمجاز اتباع بیگانه خواهد بود.

مجیدی تصریح کرد: باید با حساسیت ویژه و با داشتن برنامه‌های مدرن، در مقابل مجرمان ایستاد، به ویژه با افرادی که باند تشکیل می‌دهند و جرایم مرتبط با اتباع بیگانه را مدیریت می‌کنند.

در ادامه جلسه، سایر اعضای جلسه نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوبات به کار خود خاتمه داد. این اقدامات، نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضایی در مقابله با تردد غیرمجاز اتباع بیگانه و حفظ امنیت جامعه است و امید می‌رود که با همکاری تمام نهادها، اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×