» اجتماعی » برف، شادی را به ارومیه برگرداند
اجتماعی - ارومیه - گزارش و تحلیل

برف، شادی را به ارومیه برگرداند

بهمن 7, 1402۱۱:۴۸ ب٫ظ 70

بعد از یک ماه عدم بارش و نگرانی مردم، بارش برف فراوان در شهر ارومیه، چهره این خاک پاک را دوباره سفیدپوش و مدارس را تعطیل کرد. مردم از بازی با برف لذت بردند و خدا را برای این رحمت الهی شکر کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل درناسسی ارومیه یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایران است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این شهر به دلیل دریاچه ارومیه و کوهستان‌های اطرافش معروف است.
بیش از یک ماه از فصل زمستان می‌گذشت، اما هیچ خبری از باران و برف در این شهر زیبا نبود و این مسئله نگرانی مردم را زیاد کرده و غم و اندوه را بر چهره همه، به‌ویژه کشاورزان استان و شهر ارومیه مشاهده می‌شد. در هر جایی، صحبت از بارش برف‌وباران و درخواست بخشش و یاری از خداوند متعال به گوش می‌رسید. همه می‌گفتند که خدا رحم کند و رحمت خود را بر ما بباراند. شهر ارومیه به‌قدری گرم بود که درختان هم شکفته و درختان بادام در مناطق روستایی هم گل داده بودند و این وضعیت یک مشکل جدی برای کشاورزان بود که قلب هر کشاورز و باغدار را به درد می‌آورد.

باتوجه‌به اینکه در کشور همسایه استان آذربایجان‌غربی و شهرهای دیگر کشور بارش برف همه‌جا را سفیدپوش کرده بود؛ عدم بارش در ارومیه حسرت عظیمی بر دل مردم شهر و روستاهای اطراف ارومیه بود.

در نهایت گویا دعا و نجواهای مردمان پاک این دیار مورد استجابت درگاه الهی قرار گرفت و درهای رحمت به روی مردمان گشاده شد و طی روزهای اخیر بارش زیبای برف مهمان‌خانه‌های این شهر متمدن شده است.

چند روزی است که لبخند برف در شهر ارومیه بساط گسترده و با سفیدپوش کردن شهر شوروشعف را مهمان خانواده‌های استان آذربایجان غربی کرده است. با آمدن برف در شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی، چهره این خاک پاک دوباره شاداب و خندان شد.

بارش برف در آذربایجان غربی و به‌خصوص در شهر ارومیه باری دیگر لبخند را بر لبان مردمان صبور و مهمان‌نواز این دیار نشاند و مدارس استان را نیز به تعطیلی کشانده است.
بسیاری از دانش‌آموزان استان این روزها از تعطیلی مدرسه به‌خاطر برف خوشحال هستند. آن‌ها از بازی با برف و ساختن آدم‌برفی لذت می‌برند.

بعد از مدت‌ها برف بازی کردیم

رضا دانش‌آموز دوره هشتم در خصوص بارش برف و تعطیلی مدارس می‌گوید: امروز به دلیل بارش برف مدارس تعطیل شد و من از این خبر خیلی خوشحال هستم و مدت بیشتری می‌توانم بعد از مدت‌ها برف‌بازی کنم .
وی ادامه داد: من دوست دارم با برف‌بازی کنم. من و دوستانم امروز یک آدم‌برفی بزرگ ساختیم و بعد با برف گلوله‌برفی درست کردیم روز بسیاری خوبی را کنار داشتیم و خیلی خوش گذشت.

برف لبحند را بر لبان مردم نشاند

فائزه محمودی معلم دوره ابتدایی با اشاره به تعطیلی مدارس می‌گوید: خدا را هزاران بار شاکر هستم که باری دیگر شاهد بارش رحمت الهی در استان شهرمان هستیم.
وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته چند روزی تعطیلی مدارس به‌خاطر آلودگی هوا بود و این موضوع باعث ناراحتی و دل‌نگرانی ما می‌شود؛ اما بارش زیبایی برف باری دیگر باعث شد لبخند بر لبان مردم بنشیند و چهره شهر با سفیدپوش شدن زیباتر شود.
محمودی عنوان کرد: باتوجه‌به تعطیلی مدارس اما آموزش در بستر شاد ادامه آمده دارد و آموزش‌های خود را به‌صورت آموزش از راه دور ادامه می‌دهیم تا دانش‌آموزان از درس و کلاس خود عقب نمانند.

آماده باش نیروهای خدمات شهری برای برف‌روبی

حسین‌پناهی عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص بارش برف اظهار کرد: امروز شهر ارومیه بار دیگر شاهد رحمت الهی است و ما شکرگزار این رحمت الهی هستیم و جا دارد از زحمت‌کشان و تلاشگران مجموعه شهرداری ارومیه که با تمام توان در جهت ارائه خدمات بهینه اعم از پاک‌سازی و برف روبی معابر شهری تلاش کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: نیروهای خدمات شهری برای ارائه هر چه‌بهتر به شهروندان در حال آماده‌باش و هم‌زمان با بارش برف، عوامل فنی و اجرایی با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان در نقاط مختلف شهر در حال برف‌روبی معابر هستند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×