» اخبار استان » برگزاری اجلاسیه‌ها در قالب کنگره شهدای آذربایجان‌غربی
اخبار استان - تیتر یک - فرهنگی
فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

برگزاری اجلاسیه‌ها در قالب کنگره شهدای آذربایجان‌غربی

خرداد 24, 1403۱۰:۵۰ ق٫ظ 20

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: در راستای برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی، برگزاری اجلاسیه‌های مختلف پیش‌بینی‌شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین رجبی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با اشاره به برگزاری اجلاسیه ۳۹۲ زن شهیده اهل‌سنت آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که توفیق داد تا شاهد برگزاری یادواره زنان شهیده اهل‌سنت در استان باشیم.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی افزود: این اجلاسیه در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این اجلاسیه‌ها از جمله اهداف و برنامه‌های فاخر کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی است،عنوان کرد: کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی سال آینده در استان برگزار می‌شود که در این راستا برگزاری اجلاسیه‌های مختلف تحت این عنوان پیش‌بینی‌شده است.

رجبی با بیان اینکه استقبال مردم از این اجلاسیه‌ها وصف‌ناشدنی است، تصریح کرد: مردم شهیدپرور استان آذربایجان‌غربی همواره از برگزاری این اجلاسیه استقبال بی‌نظیری داشته‌اند و امروز نیز شاهد این استقبال باشکوه هستیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در کنار این اجلاسیه نیز مجموعه نمایشگاهی از آثار و اقدامات فرهنگی به نمایش گذاشته شده است که مردم نیز از آن بازدید می‌کنند.

وی با تأکید بر نشر و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم تا در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا قدم برداریم.

گفتنی است؛ برگزاری اجلاسیه‌ها در قالب کنگره شهدا آذربایجان‌غربی، نمادی از ارزش‌ها و ایثار شهدای این منطقه است که با هدف گرامیداشت و ارج نهادن به آنها برگزار می‌شود.

این رویدادها به تدریج به بخشی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در استان تبدیل شده‌اند و نقش مهمی در حفظ و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارند.

در این اجلاسیه‌ها، علاوه بر گرامیداشت شهدا، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز برگزار می‌شود که به نمایش گذاشتن آثار و اقدامات فرهنگی می‌پردازد و توجه بیشتری به آموزش و ارتقای ارزش‌های دینی و ملی دارد.

مردم منطقه همواره با حضور پرشور خود در این اجلاسیه‌ها نشان داده‌اند که به یاد و خاطره شهدا ارزش قائلند و تلاش دارند تا ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل‌های جوان منتقل کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×