» پیشخوان »  برگزاری جشن قرآنی چلچراغ آیه‌ها در خوی 
پیشخوان - خوی - فرهنگی - گفتگو

 برگزاری جشن قرآنی چلچراغ آیه‌ها در خوی 

مهر 11, 1402۰:۳۰ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 دقیقه 60

مسئول تعلیم‌وتربیت سپاه خوی گفت: هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) جشن بزرگ قرآنی چلچراغ آیه‌ها در خوی برگزار شد.

به گزارش حرف رک حجت الاسلام جابر سبحانی فر مسئول تعلیم‌وتربیت سپاه خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش در تشریح اهداف برگزاری جشن قرآنی که به همت تعلیم تربیت سپاه خوی در آستان مقدس امامزاده سید بهلول برگزار شد گفت: به دنبال اهداف واهی دشمن برای ازبین‌بردن عظمت و نور قرآن و جلوگیری از اشاعه اسلام در دنیا، جشن بزرگ قرآنی با کلیدواژه چلچراغ آیه‌ها در راستای حمایت از قرآن هم‌زمان با شب میلاد پیامبر اکرم (ص) در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن با هدایت بشر انسان را به کمال می‌رساند افزود: قرآن چراغی است که خاموش‌شدنی نیست و اراده خدا بر آن است تا این نور همه جهان را فرابگیرد و همه از آن بهره‌مند می شوند.

حجت‌الاسلام سبحانی فر هدف اصلی دشمن از قرآن سوزی را ازبین‌بردن اسلام و تغییر باورهای دینی در سطح جهانی عنوان و تصریح کرد: این حرکات نشان‌دهنده عمق حماقت دشمنانی است که برای مقابله با اسلام و قرآن هیچ راهی جز جسارت و سوزاندن قرآن نیافتند درحالی‌که نمی‌دانند نور خدا با فوت دشمن خاموش نخواهد شد چرا که خداوند متعال قرآن را از هر گزند و تغییری حفظ خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محافظت از حریم قرآن وظیفه همگانی مسلمانان است تأکید کرد: علاوه بر اینکه باید از حرمت و حیثیت قرآن و دین اسلام خود مسلمانان با اعلام اعتراض خود در سطح جهانی اقدام کرده وبر سر دشمن فریاد بزنند، می‌توانند با حفظ آیه‌های قرآنی و عمل به آموزه‌های آن جامعه‌ای قرآنی را به‌عنوان الگوی سعادت بشری به دنیا ارائه دهند.

مسئول برگزاری جشن چلچراغ آیه‌ها گفت: در این دوره از مسابقات 650 نفر از بسیجیان خواهر و بردار از پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان در 3 رشته حفظ ، قرائت و تحقیق قرآن باهم رقابت میکنند.

وی در پایان اضافه کرد: این مسابقات به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و نفرات برتر هر رشته به مسابقات قرآنی استانی و کشوری بسیج راه می یابند.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم با اهدای لوح و هدایا از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت سپاه و مربیان طرح‌های قرآنی بسیج تجلیل شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×