» اجتماعی » برگزاری دعای عرفه در شهرستان‌های آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری دعای عرفه در شهرستان‌های آذربایجان غربی

خرداد 27, 1403۱:۳۹ ق٫ظ 40

مدیرکل کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه در ۶ شهرستان و ۱۱ امامزاده و بقعه متبرکه این استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوان‌بخت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن روز عرفه، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان آذربایجان غربی میزبان عاشقان دلداده‌ای خواهد بود که با حضور در این اماکن مقدس، ندای ملکوتی دعای عرفه را سر می‌دهند.

وی ضمن دعوت از مردم متدین و خداجوی استان برای شرکت در این مراسم معنوی، تصریح کرد: خادمان افتخاری بقاع متبرکه و امامزادگان و همچنین اعضای محترم هیئت‌امنا در برگزاری این مراسم معنوی مشارکت خواهند داشت.

جوان‌بخت با اشاره به جایگاه والای دعا و مناجات در معارف و اندیشه اسلامی، عنوان کرد: دعای عرفه سرشار از مضامین متعالی عرفانی و تربیتی و اندیشه‌های ناب توحید محور است و فرصتی مغتنم برای رازونیاز با پروردگار متعال و طلب مغفرت و رحمت الهی به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی در ادامه از برگزاری نماز عید قربان در سه بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: این نماز در بقعه سید بهلول خوی، سید محمد سلماس و امامزاده ابراهیم (ع) ارومیه اقامه خواهد شد.

جوان‌بخت افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان و مکان دقیق برگزاری این مراسم معنوی می‌توانند با ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خود تماس حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امید است با حضور پرشور عاشقان ولایت و اهل‌بیت (ع) در این مراسم، شاهد تجلی شور و شعور حسینی و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی باشیم.

خاطرنشان می‌شود برخی از مداحان برجسته استان آذربایجان غربی در این مراسم حضور و به قرائت دعای عرفه و مرثیه‌سرایی خواهند پرداخت.

در حاشیه این مراسم، ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی نیز برپا خواهد شد. از زائران پذیرایی با چای و شربت صلواتی به عمل خواهد آمد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×