» اجتماعی » برگزاری دوره طرح «آفتاب کتاب» در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی خبرداد:

برگزاری دوره طرح «آفتاب کتاب» در آذربایجان‌غربی

خرداد 30, 1403۱۱:۳۵ ق٫ظ 10

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: دومین دوره مجموعه برنامه‌های فرهنگی-ترویجی خود را با عنوان «آفتاب کتاب» در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌کند که این دوره به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی طراحی شده است.

خدیجه معصومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، اظهار کرد: این اداره کل دومین دوره مجموعه برنامه‌های فرهنگی – ترویجی خود را با عنوان «آفتاب کتاب» در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌کند که این دوره به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ کتابخوانی طراحی شده است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این طرح، توسعه فردی، مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد در حوزه کسب و کار است و برنامه‌های متنوعی برای سه گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با حضور اساتید و مربیان مجرب و متخصص اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: این دوره شامل برنامه‌هایی همچون نقد کتاب، نمایشنامه‌خوانی، قصه‌گویی، شعرخوانی و جلسات محافل ادبی است و همچنین بازی‌های خلاق، آموزش تفکر فلسفی و کارگاه‌های آموزشی مختلف با هدف مهارت‌افزایی و تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) از دیگر برنامه‌های این دوره می‌باشند. این کارگاه‌ها شامل موضوعاتی همچون کسب و کار، شیوه‌های شاد زیستن، ازدواج موفق، کلاس‌های هنری و آشنایی با قرآن است.

 برنامه‌های ویژه برای گروه‌های خاص

معصومی عنوان کرد: در این طرح، کارگاه‌ها و ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های خاص مانند نابینایان و ناشنوایان نیز اجرا خواهد شد، تا همه افراد جامعه از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها مراجعه کرده یا با شماره 044-33487433 تماس بگیرند.

لازم به ذکر است که اولین دوره این طرح در تابستان سال گذشته برگزار شد و با استقبال خوبی مواجه گردید. به همین دلیل، دومین دوره این طرح در تابستان سال جاری برگزار می‌شود. این استقبال نشان‌دهنده تأثیر مثبت این برنامه‌ها در جامعه و درخواست‌های مکرر مخاطبین برای ادامه آن بوده است.

انتظار می‌رود که با اجرای این دوره، نه تنها اوقات فراغت افراد به طور مفید و سازنده‌ای پر شود، بلکه با افزایش آگاهی و مهارت‌های مختلف، توانمندی‌های فردی و اجتماعی افراد نیز تقویت گردد. این طرح می‌تواند به عنوان الگویی موفق در دیگر استان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×