» اخبار استان » شاهین دژ » برگزاری نشست هماهنگی یادواره 550 شهید شاهین‌دژ در فرمانداری
شاهین دژ

برگزاری نشست هماهنگی یادواره 550 شهید شاهین‌دژ در فرمانداری

مرداد 2, 1402۱۱:۳۹ ب٫ظ 40

 جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان شاهین‌دژ با حضور فرمانده سپاه، امام‌جمعه شهرستان و مسئولین ادارات صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش حرف رک؛ جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان شاهین‌دژ با حضور فرمانده سپاه، امام‌جمعه شهرستان و مسئولین ادارات صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی مرادی، امام‌جمعه شاهین‌دژ، ضمن بیان اهمیت برگزاری یادواره شهدا در تراز انقلاب، افزود: اهمیت برگزاری یادواره شهدا و زنده نگه‌داشتن رشادت‌ها و ازخودگذشتگی این عزیزان، باید به نسل بعدی انتقال داده شود؛ دفاع مقدس باید به الگوی جاویدان و همیشگی برای نسل جوان تبدیل شود؛ بنابراین باید از فرصت‌ها به‌خوبی بهره‌مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت یادواره‌های شهدا در بین مردم، افزود: آنچه که همواره، روحیه ایثار و ازخودگذشتگی و همچنین مقاومت را در مردم به وجود آورده و تقویت می‌کند، همین مرور خاطرات دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار، منصور یوسفی، فرمانده سپاه شاهین‌دژ با اشاره به جایگاه شهدا، گفت: بر اساس روایات و آیات قرآن، کشته‌شدن در راه خدا از بالاترین مقام‌ها، محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه، شهدای انقلاب به‌خاطر تکلیف‌گرایی، عشق و علاقه به امام امت، ولایت‌فقیه و غیرت دینی به شهادت رسیدند، بیان داشت: تکلیف‌گرایی و غیرت دینی شهدا باعث شد تا شهدا، مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند و به فیض عظیم شهادت نیز نائل شوند که امروزه وظیفه داریم یاد و خاطره شهدای گران‌قدر را گرامی بداریم.

یوسفی در ادامه با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در خصوص دفاع مقدس و شهدا، گفت: به فرموده ایشان دفاع مقدس گنج است و این وظیفه اصلی ماست که بتوانیم باکیفیت و در حالتی که حق مطلب ادا شود، این گنج را استخراج کنیم.

کامران بابازاده، فرماندار شهرستان نیز در این جلسه با تأکید بر، لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در آماده‌سازی همه‌جانبه شهر و روستاهای شهرستان برای برگزاری یادواره شهدای شهرستان تأکید کرد و در ادامه افزود: باید امروز تا زنده هستیم، قدر فرصت‌ها را بدانیم و فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت کنیم که این یکی از درس‌های یادواره شهداست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×