» اخبار استان » برگزاری ۳۷ عنوان برنامه در هفته نمازجمعه
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
امام‌جمعه ماکو خبر داد:

برگزاری ۳۷ عنوان برنامه در هفته نمازجمعه

مرداد 3, 1403۸:۴۴ ب٫ظ 40

امام‌جمعه ماکو گفت: به مناسبت گرامی‌داشت هفته نمازجمعه ۳۷ عنوان برنامه با شعار محوری نمازجمعه پایگاه خدمت در شهرستان ماکو برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رُک»؛ عصر امروز نشست خبری امام‌جمعه شهرستان ماکو با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نمازجمعه در دفتر امام‌جمعه ماکو برگزار شد.

 در این نشست حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خدمت به‌خصوص آیت‌الله آل هاشم و شهدای محراب، با اشاره به جایگاه نمازجمعه در قرآن اظهار کرد: خداوند در خصوص اهمیت نمازجمعه، سوره‌ای با عنوان سوره جمعه بر پیامبر اکرم (ص) نازل کرد.

 وی افزود: خداوند در این سوره اهل ایمان را مورد خطاب قرار داده و می‌فرماید: وقتی که از طرف خداوند مورد ندا برای نمازجمعه قرار گرفتید و این فراخوانی؛ یعنی اذان ظهر جمعه، شتابان بروید که این اهمیت نمازجمعه در آیات قرآن کریم است.

 امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: در سایر نمازهای واجب و مستحب به انسان‌ها توصیه شده است که با طمأنینه بر سر نماز حاضر شوند، اما در تعبیری که برای نمازجمعه سفارش و به‌کار رفته این است که وقتی فراخوانده شدید شتابان به‌سوی اقامه آن بروید.

 وی از برگزاری ۳۷ عنوان برنامه در هفته نمازجمعه خبر داد و گفت: در هفته نمازجمعه ۳۷ عنوان برنامه با شعار محوری نمازجمعه پایگاه خدمت برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه تمامی روزهای هفته نمازجمعه دارای یک شعار است گفت: اولین روز از هفته نمازجمعه با شعار محوری نمازجمعه و میثاق با شهدا است و از دیگر برنامه‌های این روز گل‌باران مزار شهدای رند، فاتحه‌خوانی در مزار امام‌جمعه فقید شهرستان و فاتحه‌خوانی در مزار اعضای سابق ستاد برگزاری نمازجمعه است.

 وی افزود: دومین روز از هفته نمازجمعه با شعار محوری نمازجمعه پایگاه خدمت و با برنامه‌های جلسه جمع جمعه با حضور اعضای ستاد برگزاری نمازجمعه و مکبران و قاریان نمازجمعه، تبیین افکار و اندیشه آیت‌الله آل هاشم به‌عنوان نماد امام‌جمعه مردمی و خدمتگزاری خالصانه، تشکیل حلقه‌های صالحین به‌منظور احیای ابعاد فضیلتی نمازجمعه در افکار عمومی و نخبگانی، تجلیل از امام‌جمعه سابق و موقت شهرستان، تجلیل از پیش‌کسوتان ستاد در نمازجمعه، استقرار کلیپ پزشکی در مسجد جامع، سرود دانش‌آموزی، استقرار میز خدمت، فراخوان و ثبت‌نام خادمین افتخاری جدید برای نمازجمعه با تأکید بر خادمین افتخاری جوان و نوجوان و برپایی ایستگاه صلواتی است.

 امام‌جمعه ماکو شعار روز شنبه هفته نمازجمعه را، فرهنگ و مسجد عنوان کرده و با اشاره به برنامه‌های این روز گفت: در سومین روز از هفته نمازجمعه برنامه‌های مسابقه عکاسی با موضوع عکس نمازجمعه و یا نمازهای جماعت، مسابقه نقاشی، حضور امام‌جمعه در مساجد شهر و تقدیر از ائمه جماعت فعال برگزار خواهد شد.

 وی نمازجمعه، فرهنگ و جوانان را شعار چهارمین روز از هفته نمازجمعه عنوان و اظهار کرد: در این روز مسابقه مجازی آدینه، دیدار جوانان هنری و ورزشی و اعضای بسیج دانش‌آموزی و بسیج مساجد با امام‌جمعه و دیدار و بازدید از ادارات برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: تجلیل از مکبران، مجریان و قاریان نمازجمعه، اجرای مسابقه تفسیر سوره جمعه، اجرای مسابقه قرآن و اذان از برنامه‌های پنجمین روز هفته نمازجمعه با شعار محوری نمازجمعه و محفل انس با قرآن کریم است.

 وی در تشریح برنامه‌های آخرین روز هفته نمازجمعه اذعان کرد: آخرین روز هفته نمازجمعه با شعار نمازجمعه و اصناف مزین شده است و برنامه‌های دیدار با رئیس اتاق اصناف، حضور در خانه سالمندان، تجلیل از نمازگزاران بازاری، حضور در منزل امام‌جمعه فقید شهرستان و تجلیل از خانواده وی در این روز برگزار خواهد شد.

در پایان این برنامه از رسانه‌های فعالی که نسبت به پوشش اخبار نمازجمعه اقدام می‌کنند تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×