» اخبار استان » بوکان » بسیج پرچمدار عزت و اقتدار کشور است
بوکان
بوکان
فرمانده سپاه بوکان:

بسیج پرچمدار عزت و اقتدار کشور است

آذر 3, 1402۵:۳۲ ب٫ظ 20

فرمانده سپاه بوکان در همایش اقتدار بسیجیان این شهرستان، بسیج را پرچمدار عزت، اقتدار و افتخار در ایران اسلامی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از بوکان هه‌وال؛ امروز و هم‌زمان با پنجمین روز از هفته مبارک بسیج همایش اقتدار بسیجیان همگام با سراسر کشور در بوکان نیز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از بسیجیان و همچنین مردم ولایت‌مدار بوکان در مسجد جامع این شهر برگزار شد، فرمانده سپاه بوکام در سخنانی با اشاره به چهار دهه افتخار بسیج در عرصه‌های مختلف، گفت: امروز چهار دهه از فرمان تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام (ره) می‌گذرد، چهار دهه که تماماً پر است از افتخار و رشادت در همه عرصه‌ها.

سرهنگ پاسدار سهراب سعیدی افزود: گزارش این ۴۰ سال حضور در بسیج در قلب‌های همه ملت ماست و در خاطره تک‌تک مردم ماست.

وی ادامه داد: گزارش ۴۰ساله بسیج بر درودیوار شهر شماست، نام کوچه‌ها و خیابان‌های شماست، هر جا که عبور می‌کنی نام شهیدان بر درودیوار و کوچه‌ها و خیابان‌های شهر شماست.

سعیدی عنوان کرد: اگر کارنامه بسیج در سال‌های ابتدای تشکیل‌شده را در یک جمله خلاصه کنیم، تلاش برای حفظ انقلاب در میدان‌های جنگ از شلمچه و هویزه گرفته تا قندیل و شاهو از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی عنوان کرد: بعد از جنگ، تهاجم فرهنگی آغاز شد، باز هم اینجا بسیج به میدان آمد و با حرکت‌های فرهنگی بزرگ، موج بیداری را در میان ملت ایران ایجاد کرد که البته امروز این موج بیداری در حال پیمودن سراسر جهان است.

فرمانده سپاه بوکان با بیان اینکه اگر امروز بیداری ملت را شاهد هستیم، مرهون همین فداکاری‌ها در عرصه جهاد فرهنگی است، افزود: دشمن تصور کرد که تهاجم فرهنگی‌اش به نتیجه نشسته است و قصد محاصره نظامی و به تسلیم کشاندن ما را داشت.

وی گفت: دست دشمن از اینجا کوتاه است، آنها که خیلی راحت و روان در دوره کوتاه، کشورها را یکی پس از دیگری گرفتند، در مقابل مقاومت ملت ما، وحدت ملت ما و یکپارچگی آنها که تجلی آن در آمادگی دفاعی و رزمی بسیجیان قهرمان بود، درجا زدند و متوقف شدند و فهمیدند که غلطی نمی‌توانند بکنند.

سعید عنوان کرد: این هم مهر تأیید نایب ولیعصر علیه‌السلام بر کارنامه 40 ساله بسیج که فرمودند: “این نهاد، یک نهاد منحصربه‌فرد است که تکرارپذیر نیست و هیچ نمونه‌ای در عالم ندارد.”

فرمانده سپاه بوکان در ادامه عنوان کرد: در همین شهر بوکان ما شاهد اقدامات منحصربه‌فردی توسط بسیج در حوزه‌های مختلف بودیم و هستیم.

وی تصریح کرد: ساخت صدها خانه برای محرومین از روستای زاواکیو، موسی و ابراهیم خسار تا حمامیان و شیخلر و همچنین احداث چندین مسجد در روستاهای محروم و ده‌ها باب خانه عالم در سطح روستاها، ورود جدی به مهار کرونا در سطح شهرستان، آب‌رسانی به چندین روستا و هم اکنون نیز پروژه عظیم آب‌رسانی به ۱۶۵ روستای بوکان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، پل‌سازی، راه‌سازی، توزیع بیش از ۲۸ هزار بسته معیشتی در دوران کرونا به محرومین و صدها خدمات دیگر از جمله اقدامات بسیج جدای از کمک در موارد خاص به مردم در هنگام حوادث و رویدادهای مختلف بوده است.

سرهنگ پاسدار سهراب سعیدی افزود: امروز با تثبیت انقلاب، با بیدارشدن آثار شکست در استکبار جهانی و ناتوانی آن در به فعلیت رساندن تهدیداتش، مسئولیت جدیدی بر دوش ما بسیجیان است، میدان، میدان جدیدی است.

فرمانده سپاه بوکان عنوان کرد: ما در مبارزات قهرمانانه بسیج، ثابت کرده‌ایم به دنیا که اسلام بهترین آیین و مکتب برای مبارزه با ظلم و زور است و هیچ رقیبی در مقابله با ظلم و زور برای اسلام وجود ندارد. این را همه دنیا فهمیدند.

وی تصریح کرد: همین روحیه و همین ایثارگری که آن طور در دفاع مقدس متجلی شد و آن پیروزی‌های بزرگ را برای امت اسلامی داشت، امروز می‌بایست در عرصه علم و سازندگی ان‌شاءالله ظهور و بروز پیدا کند.

فرمانده سپاه بوکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: ۷۳ سال اشغال، شهادت بیش از ۳۳ هزار کودک، آواره‌شدن صدها هزار نفر در نهایت منجر به انجام طوفانی شد که هیمنه رژیم کودک کش صهیونیستی را در هم کوبید

وی افزود: رژیم صهیونیستی پرچم‌دار استکبار و استبداد بود، اما اندیشه مقاومت این پرچم را به زیر کشید.

در پایان مردم و بسیجیان حاضر در مسجد جامع با شعارهای کوبنده‌ای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×