» اجتماعی » بندگی در ماه رمضان به اوج خود می‌رسد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
امام‌جمعه سلماس:

بندگی در ماه رمضان به اوج خود می‌رسد

اسفند 23, 1402۰:۰۸ ق٫ظ 60

امام‌جمعه سلماس گفت: بندگی و معنویت در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده است چرا که تنها ماهی است که اسم آن در قرآن آمده و اهمیت آن از این نظر که ماه نزول همه کتب آسمانی است، بسیار ویژه است.

سید ابراهیم طباطبایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: بصیرت رمضان ماه بندگی و گام‌نهادن انسان در مسیر تکامل برای داشتن زندگی بهتر است، ماهی که انسان با تمرین بندگی، همراه با تزکیه نفس به زندگی خود رنگ و بوی خدایی می‌بخشد.

وی افزود: بندگی و معنویت در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده است چرا که تنها ماهی است که اسم آن در قرآن آمده و اهمیت آن از این نظر که ماه نزول همه کتب آسمانی است، بسیار ویژه است. رمضان ماه تمرین نیکی‌کردن به یکدیگر، پرهیز از تهمت‌زدن، پرهیز از دروغ گفتن، پرهیز از سخن ناروا به‌زبان‌آوردن، پرهیز از دل شکستن و در یک کلمه تزکیه نفس است و این مهم باید بیش‌ازپیش مدنظر روزه‌داران قرار بگیرد.

طباطبایی بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا است البته این میهمانی با میهمانی‌های بشر متفاوت است و چون در میهمانی خداوند روح عبودیت و معنویت جاری بوده، در آن از بندگان با مغفرت الهی پذیرایی می‌شود. ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمرین بندگی است و اگر کسی در این ماه مبارک تمرین کند که بنده خدا باشد و غیر از خدای سبحان در برابر دیگران تعظیم نکند، به بهترین توشه رسیده است.

امام‌جمعه سلماس با بیان اینکه هدف از روزه‌داری رسیدن به تقوای الهی است تا بر نفس عماره غلبه کنیم، تصریح کرد: علاوه بر همه این نکات نفس‌کشیدن که یک امر غیرارادی است برای شخص روزه‌دار ذکر و تسبیح خداوند به شمار می‌آید.

وی در پایان گفت: انسانی که در ماه رمضان خداوند را درست پرستش کند، دیگر خود را تنها احساس نمی‌کند چرا که به جریانی متصل شده که همه چیز به دست او خواهد بود، انسانی که اتکا به خود را با عبادت در ماه رمضان به دست آورده باشد، خلاق می‌شود. ماه مبارک رمضان از جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است به‌طوری‌که در ماه رمضان صله‌رحم، دستگیری از ضعفا و کمک به یتیمان ثواب مضاعفی دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×