» اجتماعی » بهترین معلمان را به مدارس دولتی می‌فرستیم
اجتماعی - تازه های خبر
وزیر آموزش و پرورش:

بهترین معلمان را به مدارس دولتی می‌فرستیم

بهمن 4, 1402۷:۵۱ ق٫ظ 50

رضامراد صحرایی گفت: بهترین معلمان را از طریق آزمون‌های سفت و سخت استخدامی به مدارس دولتی می‌فرستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از خبرگزاری فارس، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در نخستین همایش بین‌المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش‌ها، الگوها و راهبردها که با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: دو مدرسه غیردولتی و دولتی که هر دو در یک خیابان هستند را در نظر بگیرید؛ در مجموع باید گفت ساختمان مدارس دولتی به مراتب از مدارس غیردولتی بهتر است البته موارد استثنا هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۶ هزار مدرسه دولتی با الگوی معماری اسلامی و ایرانی تحویل شده است، ادامه داد: بهترین معلمان را از طریق آزمون‌های سفت و سخت استخدامی به مدارس دولتی می‌فرستیم و بهترین‌ها را مدیر مدرسه دولتی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با طرح این پرسش که چگونه است عملکرد مدرسه غیردولتی در مواردی بهتر از مدرسه دولتی است؟، گفت: طبق آنچه شواهد نشان می‌دهد باید گفت این امر به دو مورد بر می‌گردد؛ یکی اختیارات مدرسه و ایجاد یک نظام انگیزشی که درون مدارس غیردولتی ایجاد شده و دیگری مشارکت خانواده در مدرسه است. البته مورد دوم مهم‌تر است.

وی به طرح پرسش‌های دیگر مبنی بر اینکه چگونه می‌توان یک نظام انگیزشی را در درون مدرسه برای معلمان، مدیران و کادر مدرسه ایجاد کرد؟ اگر معلمی خوب و خیلی خوب بود، در عوامل انگیزه بیرونی نسبت به معلمی که خوب نیست چه شرایطی دارد؟ و چرا نظام آموزشی به گونه‌ای پیش رفته که بین این دو تقریبا تفاوتی دیده نمی‌شود؟، اظهار کرد: از سال آینده نقش دانش‌آموزان در نظام ارزشیابی دیده می‌شود و نظرات دانش‌آموزان یکی از عوامل انگیزه بخشی به فعالیت معلمان خواهد بود.

صحرایی با بیان اینکه استقرار ساز و کاری برای استفاده از نظرات دانش‌آموزان جهت انگیزه بخشی به معلمان از ضروریات امروز است، افزود: هیچ چیزی در اسناد خود کم نداریم. امروز نباید دنبال اجرای سند تحول بنیادین در جداول بودجه بگردیم بلکه باید اجرای سند تحول بنیادین را با هماهنگ نشدن دستگاه‌های مجری سند ببینیم.

وی با بیان اینکه سه هزار معلم داریم که با ایل کوچ می‌کنند و جاهایی می‌روند که امواج رادیو و نور برق نرفته است، ادامه داد: برای این معلم و فهم این مطلب که معلم بداند بدون خانواده نمی‌تواند ماموریت خود را تمام کند، باید اقداماتی انجام داد. از این رو نیاز به برخورد غیر سیاسی با پدیده‌های تعلیم و تربیت داریم.

صحرایی گفت: وقتی سهم آموزش را از بودجه کشور می‌بینیم، متوجه می‌شویم کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته سهم خوبی به آموزش می‌دهد اما وقتی تصمیمات گرفته شده در داخل آن را می‌بینیم، متوجه می‌شویم فرق ما با آنها این است که آنها پول را در سن پایین هزینه کرده‌اند؛ یعنی به جای اینکه نگذاریم آسیبی ایجاد شود و هزینه کردها در مدرسه انجام شود، پول را برای آسیب ایجاد شده خرج می‌کنیم.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×