» اخبار استان » خوی » بهره‌برداری از طرح توسعه فاز یک کارخانجات نساجی
خوی
با حضور معاون وزیر صمت:

بهره‌برداری از طرح توسعه فاز یک کارخانجات نساجی

تیر 4, 1403۸:۱۹ ق٫ظ 30

 با حضور معاون وزیر صمت طرح توسعه فاز یک کارخانجات نساجی خوی به بهره‌برداری رسید.

روتیتر یا تیتر باید یکیش حتما فعل داشته باشه

تیتر رو کوتاه تر بکنید

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» به نقل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» آیین بهره‌برداری از طرح توسعه فاز یک کارخانجات نساجی خوی به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری و با حضور معاون وزیر صَمت، معاون امور اقتصادی استاندار، فرماندار خوی و جمعی از مسئولین استانی و شهری برگزار شد.

گفتنی است بخش‌های افتتاحی در طرح توسعه فاز یک شامل بخش ریسندگی جدید با ۱۳ هزار تن در سال و همچنین رنگرزی، نخ طنابی و پارچه کتان ۱۵ میلیون متر در طول سال می‌شود.

کریم علی‌نژاد فرماندار خوی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: طرح توسعه فاز یک این مجموعه با برآورد کل حجم سرمایه ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: از ویژگی‌های این کارخانه نزدیکی ان به مرزهای رازی، بازرگان و جلفا بوده و این موقعیت جغرافیایی در صادرات محصولات این مجموعه تولیدی و ارزآوری به کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

فرماندار خوی گفت: فاز دوم طرح توسعه نساجی خوی نیز در دست اجرا است که شهریورماه امسال با اشتغال‌زایی ۴۵۰ نفر و برآورد هزینه ۱۵ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان اشتغال قبلی کارخانه نساجی خوی را بیان و گفت: کارخانه نساجی خوی هم اکنون حدود هزار و ۶۰۰ نیروی کار داشته و سالانه بیش از ۵۲ میلیون مترمربع پارچه تولید می‌کند که با کلیدخوردن طرح توسعه فاز یک نساجی خوی ۳۰۰ فرصت شغلی جدید در شهرستان ایجاد شد.

فرماندار خوی اظهار کرد: کارخانه نساجی این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ تولید و رنگرزی داراست و برای پیشرفت بیشتر به همکاری بیش از بیش مسئولان این کارخانه و مدیران شهرستانی نیاز داریم.

محروميت زدايي، ايجاد اشتغال، کمک به توسعه صنعتي و شکوفايي اقتصاد کشور، حرکت در جهت قطع وابستگي و کمک به تحقق امر صادرات غير نفتي از مهمترین اهداف ايجاد کارخانجات نساجی خوی می باشد.

گفتنی است؛ این مراسم به‌صورت ویدئوکنفرانس همراه با سایر طرح‌های عمرانی وزارت صنعت در سراسر کشور افتتاح شد.

لازم به ذکر است کارخانجات نساجی خوی در سال ۱۳۶۳ به‌منظور تولید سالانه ۴۳۰۰ تن نخ و ۱۰ میلیون متر پارچه تکمیل شده (لباسی، جین، پیراهنی و…) باهدف اشتغال حدود یک هزار نفر تأسیس شده است و در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت تولید واحد بافندگی این کارخانه به تولید پارچه‌های جین اختصاص‌داده‌شده است؛ این واحد با ۱۰۰ هکتار وسعت دارای چهار خط ریسندگی، رنگرزی و بافندگی و تولید پارچه است.

این کارخانه با استفاده از فن آوری روز می‌تواند نیازهای اولیه بیش از ۲۰ کارخانه نساجی کشور به نخ را تأمین می‌کند که با آغاز بکار مجدد این واحد بزرگ تولیدی بیش از سیصد نفر در آن مشغول بکار شده‌اند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×