» اخبار استان » بهره‌برداری از ۳۸ پروژه آسفالت روستایی در آذربایجان غربی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
در آذربایجان غربی انجام پذیرفت؛

بهره‌برداری از ۳۸ پروژه آسفالت روستایی در آذربایجان غربی

مهر 16, 1403۸:۴۴ ق٫ظ 10

پروژه عمرانی شامل آسفالت معابر و اجرای طرح هادی در ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی به صورت متمرکز در روستای حیدرلوی سیر شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها با هدف بهبود زیرساخت‌های روستایی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان، با حضور مقامات استانی و شهرستانی افتتاح شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» پروژه عمرانی شامل آسفالت معابر و اجرای طرح هادی در ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی به صورت متمرکز در روستای حیدرلوی سیر شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها با هدف بهبود زیرساخت‌های روستایی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان، با حضور مقامات استانی و شهرستانی افتتاح شدند.

در شهرستان خوی با ۱۰ پروژه بیشترین تعداد طرح‌های عمرانی را به خود اختصاص داده است. شهرستان ارومیه با پنج پروژه و شهرستان‌های سردشت، چایپاره و نقده هر کدام با سه پروژه، در میان شهرستان‌های دیگر قرار دارند. سایر شهرستان‌ها نیز هر کدام یک یا دو پروژه را به بهره‌برداری رسانده‌اند.

اعتبار این پروژه‌ها که شامل اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی می‌شود، حدود ۵۴۸ میلیارد ریال بوده است و توانسته جمعیتی بالغ بر ۸ هزار و ۲۴۶ خانوار را تحت پوشش قرار دهد.

این پروژه‌ها همزمان با روز ملی روستا با حضور فرماندار ارومیه، جناب آقای ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، **مدیر کل بنیاد مسکن استان** و دیگر مقامات استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

هدف از اجرای این پروژه‌ها بهبود شرایط زندگی در مناطق روستایی و تسهیل دسترسی به خدمات و زیرساخت‌های ضروری بوده است. این اقدامات با توجه به نیازهای اساسی روستاها، به ویژه در حوزه حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌های محلی، گامی مهم در راستای توسعه پایدار و تقویت اقتصاد محلی محسوب می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استاندر حاشیه مراسم افتتاح گفت: این پروژه‌ها گامی مهم در راستای ارتقای سطح رفاه عمومی در مناطق روستایی است و با بهبود معابر، دسترسی به مناطق دورافتاده را آسان‌تر و شرایط زندگی را برای مردم بهبود خواهد بخشید.

وی همچنین تأکید کرد: این اقدامات بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر دولت برای توسعه مناطق روستایی و مقابله با مهاجرت از روستاها به شهرهاست.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×