» اخبار استان » بی‌تفاوتی جامعه به محاصره غزه فاجعه‌بار است
اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
کارشناس مسائل سیاسی:

بی‌تفاوتی جامعه به محاصره غزه فاجعه‌بار است

مهر 4, 1403۱۰:۱۸ ق٫ظ 00

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به محاصره غزه گفت: این محاصره که به تحریم‌های اقتصادی، پزشکی و غذایی علیه بیش از دو میلیون نفر از مردم غزه منجر شده، شرایط زندگی را به مرز فاجعه انسانی رسانده است.

جواد قلی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: افکار عمومی جهانی باید متوجه شوند که هدف اصلی این‌گونه حملات تضعیف محور مقاومت و تحریک کشورهای منطقه به‌سوی هرج‌ومرج است.

وی ادامه داد: جنایات رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر به‌ویژه در حملات به غزه، بیانگر نقض مداوم حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است. حملات هوایی بی‌رحمانه به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های حیاتی فلسطینیان، نه تنها نظامیان را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه به‌طور عمدی غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان و زنان را قربانی می‌کند.

قلی‌زاده تصریح کرد: این سیاست زمین سوخته، به‌دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان مردم فلسطین و تضعیف روحیه مقاومت است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: محاصره غزه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جنایات بشری عصر حاضر، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: این محاصره که به تحریم‌های اقتصادی، پزشکی و غذایی علیه بیش از دو میلیون نفر از مردم غزه منجر شده، شرایط زندگی را به مرز فاجعه انسانی رسانده است. بی‌تفاوتی جامعه جهانی به این ظلم آشکار، هر روز منجر به مرگ و رنج بیشتر فلسطینیان می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ایران با سیاست هوشمندانه خود، نه تنها این توطئه‌ها را خنثی می‌کند، بلکه از آنها به‌عنوان فرصتی برای تقویت پیوندهای منطقه‌ای و افزایش اقتدار خود بهره می‌برد.

قلی‌زاده یادآور شد: در جریان عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی، سفیر ایران نیز مجروح شد. ایران همان‌طور که در ماجرای ترور شهید زاهدی نشان داد، از خطوط قرمز خود عبور نمی‌کند و پاسخی سخت و قاطع همچون عملیات «وعده صادق» خواهد داد.

وی با اشاره به نقش استکبار جهانی بر این جنایات عنوان کرد:بر نقش غیرقابل انکار آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی باید بارها تأکید شود. آمریکا شریک تمامی جنایات این غده سرطانی است.

قلی‌زاده تاکید کرد: اقدام رژیم صهیونیستی در مجروح کردن دیپلمات ایرانی، نقض آشکار حقوق بین‌الملل است و باید با واکنش شدید دیپلماتیک مواجه شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران همواره به حفظ اصول دیپلماتیک پایبند بوده اما نمی‌تواند در مقابل تجاوز به خاک و شهروندانش سکوت کند.

وی خاطرنشان کرد: سکوت رسانه‌های غربی در برابر این جنایات، همدستی در سرپوش گذاشتن بر این فجایع است.

قلی‌زاده یادآور شد: این رسانه‌ها به‌جای پوشش بی‌طرفانه و جامع از حوادث، عمدتاً با رویکردی گزینشی و مغرضانه سعی دارند اقدامات رژیم صهیونیستی را توجیه و حمایت کنند. رسانه‌های مستقل باید نقش خود را در افشای این جنایات تقویت کرده و با رویکردی حرفه‌ای، صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×