» اجتماعی » بیست و پنجمین مانور زلزله در مدارس خوی برگزار شد
اجتماعی - پیشخوان - خوی - گفتگو
مدیر آموزش‌وپرورش خوی:

بیست و پنجمین مانور زلزله در مدارس خوی برگزار شد

آذر 12, 1402۱۰:۲۷ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 دقیقه 80

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی گفت: بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان خوی با شعار«مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» برگزار شد.

به گزارش «حرف رک» محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی در حاشیه برگزاری مانور زلزله در مدارس این شهرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با اشاره به نقش و جایگاه آموزش در پیشگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث و سوانح مهم و اساسی توصیف و اظهار داشت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه فرهنگ‌ساز و متولی اصلی آموزش با تمام ظرفیت و امکانات در بحث آموزش مدیریت بحران عمل می‌کند.

وی گفت: مانور زلزله، فرصتی برای ارزیابی توانایی‌ها است و شبیه‌سازی شرایط واقعی در حقیقی بودن نتایج آن مهم و ضروری است که در همین راستا و باهدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان، کاهش تلفات انسانی در هنگام بروز زمین‌لرزه، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم‌سازی؛ مانور سراسری زلزله در مدارس شهرستان برگزار شد.

محمدپور با اشاره به وقوع چندین زلزله طی سال اخیر در خوی تأکید کرد: زمین‌لرزه یکی از مهم‌ترین بلایای طبیعی بوده که همه ما در سال اخیر آن را در بزرگی‌ها و شدت‌های مختلف تجربه کرده‌ایم؛ جدا از استحکام سازه‌ها، رفتار درست و به جا در حوادث این‌چنینی می‌تواند از بحران‌های بعدی جلوگیری کند.

مدیر آموزش‌وپرورش خوی افزود: این مانور با همکاری آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های امدادرسان با حضور مسئولین به‌صورت نمادین در دبیرستان  شهید شهبازی و علامه طباطبایی شهرک ولیعصر خوی اجرا شد.

گفتنی است؛ در انتها نماز آیات به‌عنوان یک امر تربیتی با حضور معاون فرماندار و رئیس مدیریت بحران و مدیر آموزش‌وپرورش، کارشناسان و دانش‌آموزان اقامه شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×