» اخبار استان » بیش از ۴۵ درصد فرصت شغلی در مهاباد ایجاد شده است
اخبار استان - تازه های خبر - مهاباد
درسال جاری؛

بیش از ۴۵ درصد فرصت شغلی در مهاباد ایجاد شده است

شهریور 29, 1402۸:۳۸ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 20

فرماندار مهاباد گفت: بر اساس سامانه نظارت، امسال یک هزار و ۲۷۸ فرصت شغلی به وجود آمده است که حدود ۴۵ درصد آن‌ این شهرستان تعلق دارد.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ حسن عباسی در گفتگو با هالان-۲۴؛ اظهار کرد: بر اساس سامانه نظارت، در سال جاری با استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی، یک هزار و ۲۷۸ فرصت شغلی ایجاد شده است که حدود ۴۵ درصد آن‌ به شهرستان تعلق دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده باید منجر به اشتغال‌زایی واقعی شود، افزود: با پرداخت وام و تسهیلات در زمینه تولید و اقتصادی، می‌توان به تحقق اهداف مختلف دست‌یافت.

فرماندار ویژه مهاباد تصریح کرد: با پرداخت وام و تسهیلات به متقاضیان می‌توان، افزایش تولید، کاهش وابستگی به واردات، افزایش صادرات، ایجاد رقابت‌پذیری بین‌المللی برای صنایع داخلی و بهبود شرایط اقتصادی در کشور را فراهم کرد.

وی با اشاره به ابلاغ پرداخت وام از محل منابع تبصره ۱۸ افزود: طرح یا پیشنهادی که در جامعه مطرح می‌شود، باید ابتدا نیازسنجی شود، به‌عبارت‌دیگر، باید تحلیل شود که آیا در جامعه نیاز و تقاضای کافی برای این طرح وجود دارد یا خیر، اگر نتایج نشان دهد که جامعه به این طرح نیاز دارد، باید چارچوب توجیه اقتصادی برای آن طرح تعریف شود.

عباسی تأکید کرد: زمین‌هایی که درگذشته برای طرح اشتغال‌زایی واگذار شده بودن و تاکنون هیچ اقدامی برای راه‌اندازی پروژه‌های خودشان انجام‌ندادن
به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد.

وی در پایان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا موانع و محدودیت‌های مربوط به جذب اعتبارات و پرداخت تسهیلات به متقاضیان را به فرمانداری اعلام نمایند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×