» اجتماعی » بیش از ۷ هزار ناشنوا در آذربایجان غربی زندگی می‌کند
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو

بیش از ۷ هزار ناشنوا در آذربایجان غربی زندگی می‌کند

مهر 14, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 50

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی گفت: هفت هزار و ۱۵۴ ناشنوا و کم‌شنوا در استان ما زندگی می‌کنند.

پروین محمدپوری در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به آمار ناشنوایان در استان اظهار کرد: ناشنوایی یکی از معلولیت‌هایی است که افراد زیادی از جامعه از آن رنج می‌برند که در آذربایجان غربی هم آمار ناشنوایان و کم‌شنوایان به هفت هزار و ۱۵۴ نفر رسیده است که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: هزینه کاشت حلزون، تأمین تجهیزات سمک، گفتاردرمانی، کاردرمانی و پرداخت مستمری از جمله خدمات بهزیستی به ناشنوایان تحت پوشش است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه، سال گذشته ۸۰۰ عدد سمعک بین ناشنوایان در استان توزیع شده است، عنوان کرد: همچنین امسال سمعک ۶۰۰ مددجوی بهزیستی در استان تامین شده است.

وی عنوان کرد: کاشت حلزون از جمله خدماتی است که طی امسال برای ۱۳ ناشنوا با مبلغ ۶۳ میلیون تومان انجام‌گرفته است.

محمدپوری بیان کرد: برای کاشت حلزون، بهزیستی به مددجویان خود حداقل 6 میلیون تومان پرداخت کرده و اگر وسع خانواده کمتر باشد این مبلغ افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای تعمیر قطعات کاشت حلزون ۱۰۶ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی مبلغ یک میلیون و ۷۲۶ هزار و ۷۵۰ پرداخت شده است، افزود: ۱۳ مرکز خانواده و کم‌شنوا در استان فعالیت دارد که ۴۴۲ نفر در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

محمدپوری در پایان تصریح کرد: افراد دارای مشکل شنوایی می‌توانند از خدمات مستمری هم بهره‌مند و از ابلاغیه سازمان بهزیستی کشور استفاده کنند و یک اقدام مفید دیگر در این راستا که در سازمان بهزیستی در حال اجرا است، تربیت «مترجم» است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×