» اجتماعی » بیش از 3000 دستگاه ناوگان مسافری در آذربایجان غربی فعالیت دارند / افزایش 27 درصدی جابه‌جایی مسافر در استان
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

بیش از 3000 دستگاه ناوگان مسافری در آذربایجان غربی فعالیت دارند / افزایش 27 درصدی جابه‌جایی مسافر در استان

مرداد 3, 1402۱۰:۲۹ ق٫ظ 50

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بیش از سه هزار دستگاه ناوگان مسافری در سطح استان فعالیت دارند.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با بیان اینکه، سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور یک سال جوان‌تر از میانگین کشوری است اظهار کرد: با افزوده‌شدن تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر در حال حاضر بیش از ۵۵3 دستگاه اتوبوس در سطح استان با متوسط عمر 13.63 سال فعالیت دارند.

وی افزود: بیش از سه هزار دستگاه ناوگان مسافری در سطح استان فعالیت دارند با پیوستن ۲۰۰ ناوگان جدید شامل سه دستگاه اتوبوس، ۱۳۹ دستگاه مینی‌بوس و ۵۶ دستگاه سواری که تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سهم ناوگان اتوبوسی استان از کل ناوگان فعال کشور 3.67درصد، ناوگان مینی‌بوس 3.57 درصد و سواری 4.41 درصد است.

وی افزود: بالغ بر سه هزار دستگاه ناوگان مسافری شامل ۵۵۶ دستگاه اتوبوس، بیش از یک هزار دستگاه مینی‌بوس و یک هزار و 439 دستگاه سواری کار جابه‌جایی مسافرین آذربایجان غربی را بر عهده دارند که سه تا پنج درصد از سهم کشور را در بر می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در استان آذربایجان غربی 133 شرکت، مؤسسه، شعبات مسافربری فعالیت و وظیفه خدمات‌رسانی به مسافرین استان را بر عهده دارد.

آرامون خاطرنشان کرد: باتوجه‌به افزایش خدمات‌دهی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان، تعداد رانندگان بخش مسافری نیز با افزوده‌شدن ۲۲۶ راننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته و با این اوصاف تعداد رانندگان بخش مسافری به سه هزار و 759 راننده رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بالغ بر ۵۱۰ هزار مسافر افزون بر ۵۰ هزار سفر در سه‌ماهه اول سال جاری از طریق ناوگان‌های مسافری در استان جابه‌جا شدند که تعداد مسافرین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد بالغ بر ۲۷ درصد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×