» اقتصادی » تأمین آب شرب ۵۰ روستای آذربایجان‌غربی
اقتصادی - سلماس

تأمین آب شرب ۵۰ روستای آذربایجان‌غربی

بهمن 15, 1402۹:۱۵ ق٫ظ 30

به مناسبت ایام دهه فجر، بهره‌برداری هم‌زمان از ۵۰ طرح تأمین آب شرب روستاهای آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» به نقل سلماس پیام، محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به روستاها، با بیان اینکه در دولت به سیزدهم ۲۲۰ روستای استان آبرسانی شده است، اظهار داشت: بر اساس قرارداد منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آبرسانی به ۴۰۰ روستای استان با ۹۶۶ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ۱۱ طرح آب‌رسانی روستایی نیز در شهرستان سلماس با اعتباری ۲۶۰ میلیارد ریال افتتاح شدند که با بهره‌مندی از این ۱۱ طرح، سه هزار و ۵۰۰ نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، آبرسانی به مجتمع حمزیان چایپاره، تأمین آب شرب روستاهای خورخوره، قجی آباد، قره داغ، کهنه ده، گاپیش، گرد یعقوب، عبداله کرده و کاویس شهرستان مهاباد، احداث مخزن یک هزارمترمکعبی شهدای ژاله، تأمین آب آشامیدنی خانه خل علیا و سفلی، نیوکردار، فقه خدریان و مکل آباد شهرستان سردشت، بازسازی تأسیسات آب آشامیدنی روستای قمیشلو شهرستان ارومیه، آبرسانی به روستاهای زولابهیک، اجواج، سوسن آباد، یالقوزآغاج و بوشانلو شهرستان سلماس، تأمین آب شرب روستاهای گرده بن و کیله سیپان پیرانشهر، قره آغل، آغبلاغ کلیساکندی، سلمان آباد و جبارلو شهرستان چالدران، روستاهای عربشاه گروس و آرپاچای شهرستان تکاب، اشخل شهرستان میرآباد و شین آباد پیرانشهر را طرح‌های ویژه قابل افتتاح در دهه مبارک فجر سال جاری اعلام کرد.

اشرفی اعتبار هزینه شده برای اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها را یک هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این طرح‌ها، ۶۳ کیلومتر خط انتقال و اصلاح و توسعه ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی به دنبال خدمت‌رسانی شایسته به مردم است گفت: پنج هزار پروژه عمرانی و اقتصادی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان بهره‌برداری شد.

گفتنی است؛ در مراسمی که به همین مناسبت و با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، استاندار آذربایجان غربی و اعضای شورای اداری استان و به‌صورت ارتباط تصویری در مسجد روستای یالقوزآغاج شهرستان سلماس برگزار شد، بهره‌برداری هم‌زمان از طرح‌های تأمین آب شرب ۵۰ روستای استان آغاز شد.

برای بهره‌برداری از این طرح‌ها که در روستاهای شهرستان‌های ارومیه، سلماس، پیرانشهر، مهاباد، سردشت، تکاب و چالدران به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها پنج هزار خانوار روستایی با ۱۹ هزار نفر جمعیت از آب شرب سالم، بهداشتی و پایداری برخوردار شدند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×