» اجتماعی » تبدیل مجازات اعدام ماموستا خضرنژاد به حبس
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد:

تبدیل مجازات اعدام ماموستا خضرنژاد به حبس

خرداد 22, 1403۱۲:۲۰ ب٫ظ 40

 رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی از تخفیف مجازات اعدام ماموستا خضرنژاد به مجازات حبس در دادگاه انقلاب ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» ناصر عتباتی امروز در گفتگو با خبرنگاران از تبدیل مجازات اعدام ماموستا خضرنژاد به حبس خبر داد و اظهار کرد: ماموستا خضرنژاد در یک فرآیند قانونی در دادگاه انقلاب ارومیه در حضور وکلای خود به اتهام افساد فی‌‎الارض محاکمه و به اعدام محکوم شد و رای او در دیوان عالی کشور تایید و قطعی شده است.

وی افزود: متعاقباً با ابراز ندامت و پشیمانی محکوم علیه از اقدامات مجرمانه و توبه وی و پیگیری‌های صورت گرفته از ناحیه نماینده ولی‌فقیه در استان و تعدادی از علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی و کردستان به‌خصوص روحانی انقلابی حاج ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و نمایندگان موضوع به مناسبت عید سعید فطر به همراه تعداد دیگری از محکومان در کمیسیون عفو با نظر مثبت بررسی و نهایتاً با یک درجه تخفیف، مجازات اعدام وی تبدیل به حبس شد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: برخلاف فضاسازی‌های رسانه‌ای شبکه‌های معاند و ضد انقلاب حکم اعدام این شخص با نگاه پدرانه و رافت اسلامی و به مناسبت عیدسعید فطر مورد عنایت و موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته بود.

خاطرنشان می‌شود؛ در ماه‌های اخیر، ماموستا خضرنژاد به یکی از موضوعات مهم و بحث‌برانگیز در رسانه‌های ضد انقلاب، به ویژه اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی، تبدیل شده است. این رسانه‌ها با استناد به شایعات و ادعاهای خلاف واقع، تمام تلاش خود را برای جهت دادن پرونده قضایی این فرد به کار بسته‌اند.

تلاش‌های جریان ضد انقلاب و رسانه‌هایش برای جهت‌دادن پرونده، علی‌رغم واقعیت، به مسائل قومیتی و مذهبی، و ایجاد یک پروژه اختلاف‌افکنانه جدید، مشخص بود.

خضرنژاد، که به اتهام افساد فی‌الارض محکوم به اعدام بود، پس از ابراز ندامت و پشیمانی، و همچنین درخواست عفو و تخفیف مجازات، مورد تأیید قرار گرفت و حکم اعدام به حبس تبدیل شد. این تصمیم به دنبال پیگیری‌های تعدادی از علمای اهل سنت به عنوان نمایندگان جامعه مذهبی اتفاق افتاد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×