» اجتماعی » تجلیل از ۹ بانوی تأثیرگذار آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
در اختتامیه دومین کنگره زنان تاثیرگذار انجام پذیرفت؛

تجلیل از ۹ بانوی تأثیرگذار آذربایجان غربی

مرداد 3, 1403۱:۰۹ ب٫ظ 30

در مراسم اختتامیه دومین کنگره استانی زنان تأثیرگذار از 9 بانوی برجسته آذربایجان غربی در ساحت‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و رسانه‌ای تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» نیر الهامی در اختتامیه دومین کنگره‌ی بانوان تأثیرگذار که صبح امروز در سالن اجتماعات شهید سلیمانی مجموعه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد اظهار کرد: امسال برای اولین‌بار از 9 بانوی برجسته در ساحت‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و رسانه‌ای تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری این کنگره‌ها نشان‌دهنده تعهد دولت به حمایت از زنان و توانمندسازی آنها است. با وجود چنین زنانی، بدون شک آینده‌ای روشن در انتظار ایران و به‌خصوص استان آذربایجان غربی خواهد بود.

الهامی با اشاره به جایگاه زن در اسلام عنوان کرد: مادران و همسران شهدا جز زنان تأثیرگذار ستارگان پرفروغ جامعه هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: مادران شهدا و همسران ایثارگران به‌عنوان زنانی که با صبر و استقامت خود در مسیر شهادت و ایثار قدم برداشته و الگوی فداکاری و از خودگذشتگی هستند.

وی گفت: در افتتاحیه این کنگره که در ۱۳ دی سال گذشته برگزار شد، از ۹۰ بانوی شایسته استان نیز تجلیل شده بود. این برنامه‌ها فرصتی برای قدردانی از تلاش‌ها و دستاوردهای زنان در جامعه و تشویق نسل‌های آینده به دنبال‌کردن رویاهای خود است.

الهامی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم این کنگره، ایجاد بانک اطلاعاتی از بانوان اثرگذار در سطح استان است. این بانک اطلاعاتی که در دو سال گذشته جمع‌آوری شده، برای اولین‌بار در سطح کشور در این سطح انجام می‌شود و می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آتی دولت‌ها در حوزه زنان و خانواده مورداستفاده قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در این باره گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان در سیاست‌گذاری‌ها و یا قسمت‌های مختلف کشور نقشی نداشتند. اما هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی، بانوان به حدی از پیشرفت و جایگاه‌های بالای اجتماعی رسیده‌اند که حتی بیشتر مواقع از آقایان نیز پیشروی کرده‌اند.

الهامی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از بانوان اثرگذار در سطح استان برای اولین‌بار در سطح کشور ایجاد شده است عنوان کرد: این بانک اطلاعاتی می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آتی دولت‌ها در حوزه زنان و خانواده مورداستفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بانوان به جایگاه‌های بالای اجتماعی رسیده‌اند و حتی در بسیاری از موارد از آقایان پیشی گرفته‌اند تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی این کنگره، ایجاد گفتمان‌سازی سالم و صحیح در زمینه زن و خانواده بود. در این راستا، نشست‌ها و کارگاه‌های متعددی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران برگزار شد و به تبادل نظر و ارائه راهکارهای مختلف برای ارتقای جایگاه زن در جامعه پرداخته شد.

الهامی یادآور شد: دومین کنگره استانی زنان تأثیرگذار فرصتی ارزشمند برای شناسایی، معرفی و تجلیل از بانوان برجسته و اثرگذار استان آذربایجان غربی بود. این کنگره همچنین زمینه‌ای برای گفتمان‌سازی و تبادل نظر در خصوص جایگاه زن در جامعه و ارائه راهکارهای مختلف برای ارتقای جایگاه زن و خانواده فراهم کرد.

گفتنی است در این آیین، از خانواده‌های دارای فرزند سوم و چهارم نیز تجلیل به عمل آمد. این خانواده‌ها که با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی، به فرزندآوری و تداوم نسل اهتمام ورزیده‌اند، مورد تشویق و قدردانی قرار گرفتند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×