» اجتماعی » تحویل ۴۳۰ کلاس جدید تا پایان مهرماه
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک

تحویل ۴۳۰ کلاس جدید تا پایان مهرماه

مهر 4, 1403۰:۳۰ ق٫ظ 00

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی از تحویل ۴۳۰ کلاس درس جدید تا پایان مهرماه خبر داد.

پیام صدقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره نوسازی و تغییر مدارس آذربایجان غربی اظهار کرد: طی سه سال گذشته 1200 کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز تا پایان مهرماه 430 کلاس دیگر تحویل خواهد شد که این اقدام در راستای بهبود فضاهای آموزشی استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌ غربی عنوان کرد: این کلاس‌ها با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و افزایش دسترسی دانش‌آموزان به محیط‌های آموزشی استاندارد، در مناطق مختلف استان احداث و تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به وجود 1700 پروژه نیمه‌تمام در سطح استان گفت: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی 50 تا 70 درصد در دست ساخت هستند. در صورت تأمین اعتبار لازم، تمامی این پروژه‌ها ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

صدقی تأکید کرد: تلاش‌ها برای جذب منابع مالی و همکاری با خیرین مدرسه‌ساز ادامه دارد و تحویل این مدارس نقش مهمی در کاهش تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های موجود ایفا خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی استان از وجود 1300 کلاس نیمه‌تمام و نیاز به بهسازی در مراکز استان خبر داد و بیان کرد: این کلاس‌ها عمدتاً در شهرهای بزرگ واقع شده‌اند، جایی که تراکم دانش‌آموزان بالاست و آموزش و پرورش با مشکل جابه‌جایی دانش‌آموزان مواجه است.

مدیرکل نوسازی با اشاره به میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور اظهار داشت: میانگین کشوری 5.2 مترمربع است، اما در آذربایجان‌غربی سرانه کلاسی تغییری نکرده و با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان، همچنان ۴.۲ مترمربع است.

وی گفت: این اختلاف یک مترمربعی با میانگین کشوری نیازمند اقدام جدی برای جبران کمبود فضاهای آموزشی در استان است. استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و تأمین منابع دولتی از جمله راهکارهای پیشنهادی برای حل این مشکل است.

صدقی ادامه داد: همکاری با خیرین مدرسه‌ساز می‌تواند نقش مؤثری در جبران کمبودهای سال‌های گذشته داشته باشد. مدیرکل نوسازی از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای ساخت و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و رفع کمبود فضاهای آموزشی دعوت کرد تا در برنامه هفتم توسعه این مشکلات به صورت اساسی برطرف شوند.

وی در رابطه با حادثه اخیر در مدرسه مطهری گفت: پس از وقوع حادثه، کارشناسان مربوطه با حضور در مدرسه به عارضه‌یابی و ارزیابی شرایط پرداختند و اقدامات لازم برای تعمیر کلاس آسیب‌دیده به سرعت انجام شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای ارزیابی تمامی کلاس‌های پرخطر استان در دستور کار قرار گرفته است و تلاش‌ها برای اصلاح و تعمیر این فضاها در حال انجام است تا ایمنی دانش‌آموزان تضمین شود.

مدیرکل نوسازی مدارس همچنین به اهمیت رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین اشاره کرد و گفت: این مناطق از لحاظ دسترسی به فضای آموزشی استاندارد در شرایط بحرانی‌تری قرار دارند و لازم است که طرح‌های جدید مدرسه‌سازی با تمرکز بر این مناطق اجرا شوند تا فاصله آموزشی بین مناطق برخوردار و محروم کاهش یابد.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×