» اجتماعی » تخصیص 680 میلیارد تومان اعتبار به‌حساب دهیاری‌های آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی:

تخصیص 680 میلیارد تومان اعتبار به‌حساب دهیاری‌های آذربایجان غربی

تیر 21, 1402۸:۲۰ ق٫ظ 60

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: قریب به 680 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان واریز شده است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چهار برابری داشت.

پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ از اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان در قالب محورهای مختلف خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته قریب به 680 میلیارد تومان به دهیاری‌های استان واریز شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین مطالبه اصلی از دهیاران این است که این اعتبارات با هم‌افزایی که با بنیاد مسکن در راستای اجرای طرح هادی روستا به کار گرفته می‌شود، شاهد توسعه شاخص در استان باشیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح‌های زیربنایی روستاها با مشارکت دهیاری‌ها و بنیاد مسکن شاخص توسعه در استان را بالا برده است.

پاشایی بیان کرد: سال گذشته 25 میلیارد تومان به دهیاری‌های شهرستان پیرانشهر اعتبار اختصاص‌یافته است که در راستای توسعه روستاهای این شهرستان شاهد افزایش 380 درصدی نسبت به سال 1400 بودیم.

وی در خصوص فناوری و پوشش اینترنت در روستاها نیز یادآور شد: یک هزار و ۶۱۹ روستا قبلاً دارای پوشش اینترنتی بود که اکنون این رقم به یک هزار و ۷۶۷ روستا رسیده که درصدد آن هستیم تا امسال ۲۱۰ روستا را نیز به خطوط اینترنتی متصل کنیم.

پاشایی با بیان اینکه در ۷۷۱ روستا طرح هادی اجرا شده است، تأکید کرد: با بازنگری طرح هادی در بیشتر روستاها این آمار را به ۸۶۱ روستا رساندیم.

وی با اشاره به بهداشت و سلامت مردم روستانشین استان نیز گفت: خدمات بهداشت و سلامت نیز از خدمات برتری است که در روستاهای استان ارائه می‌شود و با احداث ساختمان‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت توانستیم این خدمت را عملیاتی کنیم.

پاشایی افزود: امسال ۴۲ ساختمان مرکز بهداشت و جامع سلامت در هفته دولت یا دهه فجر افتتاح می‌شود تا جامع آماری بهره‌مندی روستاییان از خدمات سلامت و بهداشت افزایش چشمگیری یابد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند.

پاشایی در خصوص اجرای راه‌های مواصلاتی روستایی نیز اظهار کرد: آسفالت ۱۵۳ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی روستایی به اتمام رسیده و امسال نیز طبق تعهدات سالانه این مسافت را به ۲۵۰ کیلومتر خواهیم رساند تا مردمان روستایی در راه‌های مواصلاتی دچار مشکل نباشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×