» اجتماعی » تخلیه آب‌گرفتگی منازل مسکونی در روستاهای سلماس
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی خبر داد:

تخلیه آب‌گرفتگی منازل مسکونی در روستاهای سلماس

مهر 12, 1402۰:۴۲ ق٫ظ 10

سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: سه باب منزل مسکونی بر اثر سیل و آبگرفتگی در روستا‌های اطراف شهرستان سلماس تخلیه شدند.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: ظهر روز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲؛ بارش شدید باران همراه با تگرگ در مدت حدود ۴۵ دقیقه موجب جاری‌شدن سیل و واردآمدن خساراتی به چند روستای این بخش شد.

وی تصریح کرد: بر اثر بارش شدید باران راه ارتباطی روستاهای مافی کندی و شکریازی با مرکز شهرستان مسدود شده بود که راهداران در حال بازگشایی مسیرها هستند.

سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اثر بارش شدید باران امروز سیل به روستای چوپانلو هم خسارت زد.

محبوبی عنوان کرد: به دنبال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در دو روستای شکریازی و مافی کندی شهرستان سلماس، تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر سلماس به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این حادثه بعد از ارزیابی منازل، سه منزل مسکونی در روستای شکریازی توسط نجاتگران این جمعیت تخلیه آب گردید .

محبوبی عنوان کرد: توزیع اقلام ضروری و زیستی در بین خانوارهای آسیب‌دیده روستاهای شکریازی و مافی‌کندی در حال انجام است.

به گزارش حرف رک؛ هشدار سطح نارنجی شماره ۱۵ هواشناسی استان، امواج بارشی از روز سه‌شنبه تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ مهر؛ رگبار باران و رعدوبرق (در مناطق مستعد تگرگ) و وزش تندباد لحظه‌ای نیمه شمالی مرکزی استان را فرامی‌گیرد.

در پی فعالیت این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های سبک در اثر تندباد لحظه‌ای وجود دارد.

در این اطلاعیه به آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و هلال‌احمر در خصوص آب‌گرفتگی معابر شهری، اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت کوهنوردی، اجتناب از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع و سیل، محکم‌سازی سازه‌های سبک و نیمه‌کاره و درختان فرسوده و نیز توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی تأکید شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×