» اجتماعی » تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی آذربایجان غربی اتخاذ شد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌ غربی:

تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی آذربایجان غربی اتخاذ شد

تیر 13, 1402۷:۴۳ ق٫ظ 50

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ غربی گفت: تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی آذربایجان غربی اتخاذ شد.

قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به آخرین تمهیدات انجام شده برای پیشگیری و اطفای حریق در منابع طبیعی استان اظهار کرد: باتوجه‌به بارندگی‌ها، امسال شاهد تراکم گیاهی بسیار خوبی در سطح استان هستیم که با شدت یافتن گرمای هوا، خطر وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس ضرورت ایجاب می‌کند تا تمهیدات ویژه‌ای در ارتباط با پیشگیری و اطفای به‌موقع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی اتخاذ شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: جنگل‌ها و مراتع متعلق به همه مردم است و بهترین حافظان این سرمایه‌های ملی خود مردم هستند و باید در موقع ضروری و بدون فراخوان در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تلاش کنند.

وی افزود: منابع طبیعی و جنگلی پیرانشهر، سردشت و مناطق مرزی جزو مناطقی است که در معرض خطر حریق قرار دارند.

قائمی تصریح کرد: مانور اطفای حریق در سطح شهرستان‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوامع محلی، همیاران طبیعت و بهره‌برداران در سطح شهرستان‌ها و روستاها، از جمله تمهیدات لازم برای پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و منابع طبیعی است.

وی عنوان کرد: تهیه وسایل اطفای حریق از جمله ۸۰ دستگاه دمنده و توزیع آن در بین شهرستان‌ها از جمله پیرانشهر و سردشت، پیگیری اخذ اعتبار برای عقد قرارداد با شرکت‌های جنگل‌نشین و صدور مجوز طلای سبک در مناطق حساس و جنگلیاز تمهیدات لازم برای جلوگیری و کاهش حریق در عرصه‌های طبیعی است.

قائمی گفت: ایجاد گشت و کشیک حریق شبانه‌روزی و تشدید حضور نیروهای حفاظتی، ایجاد گشت‌های ویژه شناسایی و مستمر در مناطق بحرانی و حساس به آتش‌سوزی از راهکاری در حال انجام برای کاهش خسارت‌های احتمالی به این عرصه‌ها است.

وی با بیان اینکه، ۷۰ درصد، عرصه‌ها در استان را عرصه‌های طبیعی تشکیل داده است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت آتش‌سوزی در منابع طبیعی و جنگلی هر چه سریع‌تر با شماره‌تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.

قائمی توصیه کرد: شهروندان به‌جای روشن‌کردن آتش در جنگل‌ها و فضاهای سبز حفاظت نشده برای روشن‌کردن آتش و طبخ غذا به پارک‌های درون‌شهری رفته و در محل‌های تعیین مثل منقل‌ها آتش روشن کنند.

وی بیان کرد: اگر افرادی قصد دارند به طبیعت بکر بروند باید دقت داشته باشند که در کنار درخت‌ها و علف‌های خشک آتش روشن نکنند و ترجیحاً از منقل‌های قابل‌حمل استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×