» اجتماعی » تراز دریاچه ارومیه ۶ سانتی‌متر افزایش یافته است
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
استاندار آذربایجان‌غربی:

تراز دریاچه ارومیه ۶ سانتی‌متر افزایش یافته است

اسفند 24, 1402۱۰:۳۰ ب٫ظ 60

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تراز آبی دریاچه ارومیه روز گذشته به ۱۲۷۰.۲۹ سانتی‌متر رسید که این میزان ۶ سانتی متر بیشتر از تراز آبی دریاچه در اسفند ماه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، محمدصادق معتمدیان شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران به افزایش ۶ سانتی‌متری ارتفاع این دریاچه در ۲۳ اسفند امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: تراز آبی دریاچه ارومیه روز گذشته به ۱۲۷۰.۲۹ سانتی‌متر رسید که این میزان ۶ سانتی‌متر بیشتر از تراز آبی دریاچه در اسفند ماه سال گذشته است.

وی همچنین با بیان اینکه سطح آبی و وسعت دریاچه ارومیه در ۲۳ اسفندماه به یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع یعنی ۸۰ کیلومتر مربع بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته رسیده است، افزود: حجم آب دریاچه ارومیه نیز به یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب یعنی ۱۷۰ میلیون مترمکعب بیشتر از مدت مشابه اسفند ماه سال ۱۴۰۱ رسیده است.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به اول مهر ماه و ابتدای فصل زراعی و فصل آبی سال جاری، نسبت به مدت زمان مشابه ۴۷ سانتی متر افزایش داشته، خاطرنشان کرد: سطح آبی دریاچه ارومیه نیز نسبت به اول مهر ماه سال گذشته ۵۳۶ کیلومترمربع و حجم آب آن نیز یک میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

وی به تاثیر مثبت بارندگی‌های امسال در روند احیای دریاچه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به ۲۱۱ میلیمتر بارندگی فصل آبی سال جاری، شاهد افزایش ۲۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته در آذربایجان‌غربی هستیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به تمرکز دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: با توجه به افتتاح زودهنگام سد چپرآباد در سال ۱۳۹۸، دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات ویژه و تکمیل این سد، زمینه را برای انتقال ۷۱ میلیون متر مکعب آب در طول سال به دریاچه ارومیه و ۱۲ میلیون متر مکعب تامین آب شرب شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار فراهم کرد.

صیانت از آرای مردم وظیفه شرعی و قانونی مسئولان بود

وی در ادامه با اشاره به آماده‌سازی دو هزار و ۳۰۰ شعبه اخذ رای در سطح استان، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، انتخابات را به صورت الکترونیکی و آنلاین حتی در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور آذربایجان‌غربی با موفقیت برگزار کردند.

معتمدیان همچنین با اشاره به تائید صلاحیت ۳۸۵ نفر و رقابت ۳۲ کاندیدا برای هر یک از ۱۲ کرسی استان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: رقابت مذاهب، اقوام و گرایش‌های سیاسی مختلف در انتخابات اخیر، نشانه تنوع و تکثر کاندیداها و یک رقابت واقعی در آذربایجان‌غربی بود.

وی در ادامه صیانت از آرای مردم به عنوان حق‌الناس را وظیفه شرعی و قانونی مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات عنوان کرد و افزود: در انتخابات اخیر مسئولان امانت‌دار آرای مردم بوده و با هماهنگی هیئت‌های اجرایی و نظارت استان، یک انتخابات سالم و باشکوه در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌غربی بینش و آگاهی و بصیرت مردم را نیز مانع اجرای توطئه‌های دشمنان دانسته و تصریح کرد: منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی، از این پس در کنار دولت و نهادهای مختلف در مسیر پیشرفت و آبادانی استان گام برمی‌دارند.

معتمدیان همچنین با اشاره به برقراری شرایط عدالت تبلیغی در انتخابات این دوره، افزود: با تغییرات در قانون انتخابات، کاندیداها از ظرفیت ۱۰ شبکه صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی و امکانات دولتی از جمله سالن‌های ورزشی، آمفی تئاترها و بیلبوردها، به صورت برابر برای تبلیغات در سطح استان استفاده کردند.

وی در ادامه به اهمیت شفافیت در هزینه‌های انتخابات اشاره کرده و یادآور شد: کاندیداها پاسخگوی مردم و دستگاه‌های نظارتی درخصوص تبلیغات و عملکرد مالی خود هستند و با بر اساس قانون رفتارهای غیرحرفه‌ای و تبلیغات خسارت‌آفرین، قطعا برخورد خواهد شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×