» اجتماعی » تردد در تمامی محورهای آذربایجان غربی جریان دارد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

تردد در تمامی محورهای آذربایجان غربی جریان دارد

بهمن 7, 1402۹:۴۸ ق٫ظ 30

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از برفی بودن تمام محورهای ارتباطی استان خبر داد و بر امتناع از تردد بدون زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی تأکید کرد.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: بارش برف در حال حاضر در تمام مسیرهای اشنویه، مسیر پیرانشهر به تمرچین و تمام مسیرهای شمال استان ادامه دارد و رانندگان می‌بایست با اطمینان از ایمنی وسایل نقلیه اقدام به سفر نموده و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه از شب گذشته راهداران در حال بازگشایی محورهای روستایی سراسر استان هستند، اظهار کرد: راهداران از شب گذشته بازگشایی راه مسدود شده ۵۰ روستا آغاز و تاکنون راه روستایی راه روستایی ۲۰ روستا بازگشایی شده و بازگشایی مسیر مابقی روستاها که به دلیل بارش‌های مکرر برف و کولاک مستمراً مسدود می‌شود، بی‌وقفه در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: در شرایط برف و یخ‌بندان، رانندگی با سرعت مجاز، مناسب نیست؛ بلکه باید با سرعتی رانندگی کنیم که آماده مقابله و واکنش نسبت به خطرهای احتمالی را داشته باشیم. این میزان ممکن است نصف سرعت مجاز یا یک‌چهارم آن باشد یا حتی در شرایط بحرانی به توقف کامل بینجامد.

وی گفت: در واقع همان سرعتی که در قوانین از آن با نام سرعت مطمئنه یاد می‌کنند، این نکته خیلی مهم است و سلامت سفر را تضمین می‌کند. در شرایط جوی نامساعد به‌هیچ‌عنوان با سرعت مجاز رانندگی نکنید، بلکه با سرعت مطمئنه برانید.

دست‌نشان گفت: در مورد رعایت فاصله طولی، افزود: فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی در شرایط جوی مساعد (راه خشک و هوای صاف) فاصله دوثانیه‌ای است، این فاصله در شرایط بارندگی و لغزندگی، متناسب با نوع لغزندگی باید به میزان دو یا سه برابر افزایش پیدا کند.

وی افزود: در روزهای بارش و لغزندگی و یخ‌بندان سطح راه‌ها، سفر نیاز به مدیریت دارد. باید سفرمان را قبل از تاریکی هوا به پایان ببریم و تجهیزات زمستانی هم که جزو جدایی‌ناپذیر سفر در این مواقع است. همراه‌داشتن زنجیرچرخ، پوشاک گرم و آذوقه و مهم‌تر از همراه‌داشتن، یادگیری نحوه استفاده از زنجیرچرخ، از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ‌زدگی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ به‌منظور ارائه آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان به‌صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و کاربران جاده‌ای می‌توانند به‌منظور اطلاع از وضعیت محورهای مواصلاتی استان از این سامانه استفاده یا با این شماره‌تلفن تماس حاصل فرمایند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×