» اجتماعی » جابجایی ۱۰۶ هزار مسافر با حمل‌ونقل عمومی
اجتماعی - اخبار استان - گفتگو
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

جابجایی ۱۰۶ هزار مسافر با حمل‌ونقل عمومی

فروردین 6, 1403۱۱:۱۹ ب٫ظ 50

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تردد نزدیک به ۱۴۷ هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های مرزی استان خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به آمار مترددین از محورهای مواصلاتی  و پایانه‌های مرزی استان اظهار کرد: بالغ بر ۶ میلیون و ۸۵۸ هزار مسافر از محورهای مواصلاتی استان تردد کرده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته ۴.۶۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعاتی در استان ۲۲۳ خودرو در ساعت است، اظهار کرد: در ۱۵ روز گذشته از اجرای طرح نوروزی، ساعت بین ۱۷ تا ۱۸ اوج ساعات تردد در جاده‌های آذربایجان غربی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی گفت: بالغ بر یک میلیون و ۲۰۲ هزار نفر از مبادی ورودی و خروجی استان تردد کرده‌اند که این میزان تردد از مبادی ورودی و خروجی حدود ۶.۴۵ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تاکنون بالغ بر ۱۴۷ مسافر از پایانه‌های مرزی استان آذربایجان‌غربی تردد کرده‌اند.

دست‌نشان با بیان اینکه، پایانه مرزی رازی همچنان با تردد بیش از ۶۰ هزار مسافر پر تردد‌ترین پایانه مرزی بوده است، اظهار کرد: حجم عظیم تردد خودرو و مسافر به سمت خوی نشان می‌دهد باید زیر ساخت‌های شهرستان در بخش مجتمع‌های اقامتی و رفاهی و خدماتی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به مذاکره به مسئولان مرز مقابل کشور ترکیه ادامه داد: با استقرار دو تیم بازرسی در مرز رازی امسال موجب روان‌سازی تردد مسافر و سواری‌ها از این مرز بودیم.

دست‌نشان همچنین با اشاره به افزایش گیت‌های گذرنامه در مرز رازی خوی گفت: این موضوع باعث شده مسافران در کمتر از ۱۵ دقیقه از مرز رازی تردد کنند.

وی در ادامه به تعداد جابجائی مسافران توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون تعداد جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی ۱۰۶ هزار و ۲۲۵ مسافر در قالب ۱۵ هزار و ۷۶۱ سفر بوده است.

دست‌نشان با اشاره به اینکه در تمام محورهای مواصلاتی استان به همت تلاش نیروهای راهداری، تردد در جریان است، افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در برخی محورهای مواصلاتی استان از تمامی رانندگان تقاضا می‌شود برای داشتن سفر ایمن با سرعت مجاز و رعایت ایمنی اقدام به سفر کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×