» اخبار استان » تردد ۹۰‌هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی 
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی خبر داد:

تردد ۹۰‌هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی 

بهمن 24, 1402۰:۰۲ ق٫ظ 50

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تردد ۹۰ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی از پنج پایانه مرزی استان طی ۱۰ ماه گذشته سال جاری خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با اشاره به آمار ترددها از مرزهای استان آذربایجان‌غربی طی ۱۰ گذشته، اظهار کرد: در این مدت در مجموع چهار میلیون نفر از مرزهای استان تردد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از مجموع چهار میلیون نفر مسافر متردد از پایانه‌های مرزی استان، بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار  نفر مسافر داخلی و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را مسافران خارجی بود.

مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی به مجموع تردد ناوگان مسافری اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماه گذشته سال جاری بیش از ۱۷ هزار ناوگان‌ مسافری از مرزهای پنجگانه استان تردد کرده‌اند.

دست‌نشان در ادامه تصریح کرد: در این مدت در مجموع تردد ناوگان باری نیز بیش از ۳۷۱ هزار خودرو بوده است.

وی به مجموع تردد ترانزیت ورودی در ۱۰ ماه گذشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت نزدیک به ۴۷ هزار خودرو از مرزهای استان تردد کرده‌اند.

دست‌نشان عنوان کرد: در این مدت مجموع تردد ترانزیت خروجی نیز نزدیک به ۴۳ هزار خودرو گزارش شده است.

وی از افزایش کم‌سابقه تردد در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی خبر داد و بیان کرد: ۲۴ ساعته شدن فعالیت در پایانه‌های مرزی، ارتقای کیفی و سرعت‌بخشی به خدمات افزایش چشمگیری در مبادی ورودی و خروجی را در پی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت رکورد جدید ساخت راه‌های روستایی در آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ کیلومتر بیشتر است.

دست نشان گستره خدمات راهداری را در آذربایجان غربی وسیع دانست و یادآور شد: این خدمات از بهسازی و روکش راه‌های اصلی و فرعی تا ساخت راه‌های روستای، ایمن سازی و روشنایی جاده‌ها، طرح راهداری زمستانی و امداد رسانی ادامه دارد و بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نیز با جابجایی کالا، مسافر، ترددهای مرزی، ترانزیت و هوشمندسازی حمل‌ونقل جاده‌ای محور مهم و دیگر از فعالیت‌های این اداره کل را شامل می‌شود.

به گزارش حرف رک؛ دارای ۹ مرز رسمی بین‌المللی شامل پنج مرز رسمی جاده‌ای، یک مرز ریلی و دو مرز هوایی و هشت بازارچه فعال رسمی مرزی است.

پنج مرز رسمی جاده‌ای شامل پایانه‌های مرزی بازرگان، پایانه مرزی رازی، سرو، تمرچین و پایانه مرزی پلدشت است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×