» اخبار استان » ترویج فرهنگ شهادت وظیفه همگانی است
عطاری
اخبار استان - پلدشت - پیشخوان - فرهنگی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت:

ترویج فرهنگ شهادت وظیفه همگانی است

بهمن 19, 1402۱۲:۲۴ ب٫ظ 60

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک»، سرهنگ پاسدار موسی عطاری در حاشیه مراسم اعزام کاروان در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به مقام والای شهدا اظهار کرد: شهدا نزد پروردگار از جایگاه والایی برخوردار هستند و در روز قیامت خداوند شفاعت عده‌ای را می‌پذیرد که یکی از آنها شهدا هستند.

وی تصریح کرد: اگر با خلوص نیت از شهدا حاجتی را بخواهیم خداوند آن را اجابت می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت با اشاره به اینکه شهدا با جان‌ودل به میدان رفتند و فداکاری کردند، افزود: امنیت و آرامش امروز به برکت خون شهدا است.

عطاری گفت: هدف از اعزام کاروان راهیان نور آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس، اهداف و آرمان‌های شهدا و بالابردن روحیه ایثار و فداکاری در قشر نوجوان و جوان و نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان است.

وی با بیان اینکه، نسل جوان تشنه معرفت پاک و اصیل جبهه و جنگ است، گفت: قدم‌نهادن در مسیر تربیتی شهدا و الگوگرفتن از آنان برای تربیت دانش‌آموزان بیشترین تأثیر اخلاقی و تربیتی را دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت بازدید از مناطق عملیاتی و آشنایی جوانان با رشادت‌های دوران دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین اقدامات در فرهنگ‌سازی دانست و افزود: راهیان نور، فرهنگ ایثار و شهادت را در میان نسل جوان جامعه ترویج می‌دهد.

عطاری گفت: جوانان برای نزدیک‌تر شدن به خداوند به شهدا توسل کنند، چراکه شهدا در محضر پروردگار متعال دارای اجر عظیمی هستند.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان با یادکردن خاطرات شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس تأثیر به‌سزایی در زندگی آنان دارد که همین امر موجب افزایش روحیه شهادت‌طلبی در بین آینده‌سازان این مرزوبوم می‌شود.

عطاری اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید به آن توجه داشت انتقال این فرهنگ به نسل نوجوان و جوان است؛ چراکه این فرهنگ، ضامن امنیت و آرامش جامعه خواهد بود و نباید فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت به دست فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی است، بیان داشت: هر وجب از خاک این کشور مدیون شهیدانی است که در مسیر حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی از جان و مال و همچنین تعلقات خود گذشتند و خداوند به آن‌ها شهادت را مرحمت کرد که بی‌شک قهرمانان اصلی این سرزمین هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت افزود: امروز کاروان راهیان نور دانش‌آموزان پلدشتی با بدرقه مسئولان شهرستان عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×