» اقتصادی » تسریع در احداث مجتمع صنفی بوکان
بوکان
اقتصادی - بوکان - پیشخوان
فرماندار بوکان خبر داد:

تسریع در احداث مجتمع صنفی بوکان

بهمن 13, 1402۸:۱۳ ق٫ظ 30

فرماندار بوکان با اعلام تلاش بی وقفه دولت سیزدهم برای اتمام پروژه‌ای نیمه تمام، شهرک صنوف آلاینده این شهرستان را یکی از مهم‌ترین پروژها دانست که هم اکنون روی ریل پیشرفت در احداث قرار گرفته است.

به گزارش «حرف‌رک» به نقل از بوکان هه‌وال؛ خشایار صنعتی در حاشیه جلسه رفع مشکلات صنوف آلاینده بوکان اظهار کرد: فرمانداری شهرستان بوکان جهت حل مشکلات پروژه ژینگه پاریز در راستای تسریع در اتمام پروژه و استقرار صنوف در این شهرک آمادگی دارد.

وی افزود: همکاری ادارات را با جدیت و اهتمام لازم در راستای اتمام شهرک صنوف آلاینده ژینگه پاریز پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با نظارت بیشتر روند کار پیشرفت و سرعت گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین به برنامه‌های ادارات در جهت تسهیل در روند کار اشاره و عنوان کرد: برنامه کاری ما این است که طی جلسات برگزار شده موانع موجود از طریق تشکیل کارگروه‌های کارشناسی برطرف شود.

فرماندار بوکان افزود: امید است با روند رو به بهبودی که در چند سال اخیر از طرف مجموعه هیئت‌مدیره و مجموعه پیگیری‌های اعضا به‌عمل‌آمده، شاهد بهبود وضعیت در پیشرفت کار و فرایند کار باشیم و هرچه سریع‌تر روند استقرار صنوف در مجموعه ژینگه پاریز انجام گیرد.

خشایار صنعتی بر ضرورت انتقال اتاق‌سازان حاشیه شهر به یک مجتمع کارگاهی و لزوم تسریع در ساماندهی آنها تأکید کرد و گفت: بر اساس پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و طرح مبحث احداث این مجتمع با مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی و در راستای توسعه کسب‌وکار اتاق‌سازی به‌عنوان برند صنعتی بوکان مباحثی حول ایجاد یک مجتمع بزرگ در جوار شهرک صنعتی مطرح گردیده و در حال طی‌کردن پروسه‌های اداری می‌باشد.

صنعتی افزود: قطعاً با راه‌اندازی و ساخت چنین مجموعه‌ای این صنوف که سیما و منظر شهر را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند می‌توانند در آن محل ساماندهی شده و حتی توسعه یابند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بوکان شهرک صنوف آلاینده بوکان را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی منطقه نام برد و گفت: با احداث چنین شهرکی جدای از اشتغال آفرینی برای بیش از ۲۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم سبب کاهش شدید بهای اجاره مغازه‌های داخل شهر نیز خواهد شد.

شهرک صنوف آلاینده بوکان (ژینگه پاریز) در سومین روز از هفته دولت سال ۹۳ کلنگ احداث آن بر زمین زده شد؛ اما با گذشت ۹ سال این پروژه با پیشرفتی ۴۰ درصدی به حال خود رها شده است.

عدم حمایت‌های مدیریتی و نارضایتی سهام‌داران از روند پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگ ژینگه پاریز که جدای از جمع‌آوری ۹۰ درصدی اصناف آلاینده می‌تواند سبب ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر شود بهره‌برداری از آن را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است حال امید می‌رود عزم جهادی مدیران دولت سیزدهم این گره کور صنعتی در سومین شهر پرجمعیت استان را باز کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×