» اجتماعی » تشدید نظارت‌ها بر واحدهای اقامتی و تفریحی آذربایجان غربی برای آمادگی میزبانی از زائران اربعین
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی:

تشدید نظارت‌ها بر واحدهای اقامتی و تفریحی آذربایجان غربی برای آمادگی میزبانی از زائران اربعین

مرداد 10, 1402۱۲:۰۵ ب٫ظ 50

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه امسال برای دومین سال متوالی این استان میزبان زائران اربعین حسینی خواهد بود، نظارت بر نحوه عملکرد واحدهای اقامتی و تفریحی استان تشدید شده است.

رضا حیدری در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: بازدیدهای نظارتی برای میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی که قصد تردد از مرز تمرچین پیرانشهر را دارند، از ۶ اردیبهشت آغاز شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این نظارت‌ها به‌ دو صورت انجام شده است؛ در برخی موارد نظارت‌ها توسط کارشناسان این اداره‌کل انجام شده و در برخی موارد به‌صورت بازدید ترکیبی با همکاری دستگاه‌هایی مانند علوم پزشکی، شرکت نفت، اداره‌کل استاندارد و … انجام می‌شود.

حیدری گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ مورد بازدید نظارتی از واحدهای اقامتی، مجتمع‌های گردشگری و تفریحی سطح استان انجام شده و این نظارت‌ها تا پایان برگشت زائران اربعین از عتبات عالیات ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری آذربایجان‌غربی، ادامه داد: تعداد تخت‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اعم از هتل، مسافرخانه، واحد اقامتی بومگردی و سنتی استان تعداد پنج هزار و ۱۶۶ تخت است.

گفتنی است؛ آذربایجان غربی یک هزار و ۷۴۹ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، کلیسای زور زور ماکو، دریاچه ارومیه و مراسم مذهبی بادراک بوده که در تابستان و ایام عید نوروز پذیرای مسافران بوده است.
آذربایجان غربی از جمله مقاصد گردشگری ایام نوروز و تابستان است و سالانه صدها هزار نفر از گردشگاه های این استان بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×