» اخبار استان » تشکیل 223 پرونده تخلف ارزی در آذربایجان‌غربی
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد:

تشکیل 223 پرونده تخلف ارزی در آذربایجان‌غربی

مهر 18, 1403۹:۰۰ ق٫ظ 20

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست سال جاری، 223 پرونده تخلف در حوزه ارزی به ارزش 8 هزار و 478 میلیارد ریال تشکیل شده است.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: در نیمه نخست سال 1403، 223 پرونده تخلف در حوزه ارزی به ارزش 8 هزار و 478 میلیارد ریال تشکیل شده است که این افزایش در پرونده‌های ارزی نشان‌دهنده اهمیت نظارت بر بازار ارز و جلوگیری از تخلفات در این حوزه است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، 4 هزار و 788 پرونده تخلف در استان تشکیل شده است این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 8 درصدی مواجه بوده که نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌های نظارتی و بازرسی در این حوزه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه به ارزش ریالی پرونده‌های تخلفات صنفی و غیرصنفی اشاره کرد و گفت: در این مدت، ارزش کل پرونده‌های تشکیل شده به 12 هزار و 955 میلیارد ریال رسیده است.

وی تصریح کرد: این آمار نه تنها نشان‌دهنده حجم بالای تخلفات اقتصادی در استان است بلکه ضرورت توجه به نظارت‌های بیشتر و بهبود عملکرد واحدهای صنفی و تولیدی را نمایان می‌سازد.

پرنیان همچنین از انجام 50 هزار و 295 مورد بازرسی در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و نظارت بر واحدهای صنفی، غیرصنفی، صنعتی و خدماتی خبر داد.

وی افزود: از این تعداد، 32 هزار و 532 بازرسی مربوط به واحدهای صنفی و غیرصنفی و 11 هزار و 591 مورد مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.

پرنیان بیان کرد: همچنین 3 هزار و 172 مورد بازرسی نیز به واحدهای خدماتی اختصاص یافته است. این آمار نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر اداره کل صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است.

وی افزود: در شش ماه گذشته، 5 هزار پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شده که این امر حاکی از پیگیری جدی تخلفات اقتصادی و صنفی است.

پرنیان عنوان کرد: بازرسی‌های انجام‌شده منجر به تشکیل 4 هزار و 788 فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش نزدیک به 13 هزار میلیارد ریال شده است که برای بررسی و رسیدگی بیشتر به مراجع مربوطه ارسال شده است.

وی به شکایات دریافتی نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری، 14 هزار و 752 شکایت از طریق سامانه 124 به اداره کل صمت استان واصل شده است. از این تعداد، حدود 5 هزار شکایت قابل رسیدگی بوده و پیگیری‌های لازم در خصوص آن‌ها انجام شده است.

پرنیان به تشریح اولویت‌های شکایات دریافتی پرداخت و اظهار کرد: بیشترین شکایات در حوزه مواد غذایی و پروتئینی، آرد و نان، خودرو، لوازم خانگی و خدماتی بوده است.

وی عنوان کرد: آمار ارائه‌شده از سوی معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیانگر ضرورت تقویت نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و بهبود شرایط اقتصادی استان است. این روند نه تنها به افزایش اعتماد عمومی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به بهبود شرایط کسب‌وکار و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی در استان منجر شود.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×