» اخبار استان » ارومیه » تعیین تکلیف پرونده‌های راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
ارومیه - پیشخوان - گفتگو
رئیس اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

تعیین تکلیف پرونده‌های راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

دی 23, 1402۱:۵۹ ب٫ظ 40

رئیس اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۲۰۰ فقره پرونده حقوقی استان در حوزه راه و شهرسازی تعیین تکلیف شده است.

به گزارش پایگاه خبری «حرف رک» سجاد محمدی رئیس اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۲۰۰ فقره پرونده حقوقی استان در حوزه راه و شهرسازی تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: در راستای برنامه اجرایی ابلاغی از جانب سازمان ملی زمین و مسکن حراست و نگهداری از اراضی ملی و دولتی جزو سرفصل‌های مهم تعریف شده برای ادارات حقوقی استان‌ها است.

محمدی با بیان اینکه تحقق صددرصدی این برنامه در دستور کار اداره حقوقی اداره کل قرار دارد، گفت: طی سال ۱۴۰۲، ساماندهی و تعیین تکلیف ۵۲۰ پرونده حقوقی انجام و منجر به رای به نفع دولت  صادر شده است.

رئیس اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از آرای صادره در محاکم دادگستری آذربایجان غربی برای ۹۰ فقره، حکم قضایی اجرا شده است.

رئیس اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین نسبت به ۲۱۳ فقره پرونده رفع تصرف فوری نسبت به اراضی دولتی، توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرای حکم شده است.

محمدی بیان کرد: با اقدام به‌موقع، پیگیری و دفاعیات لازم در محاکم قضایی، اداره حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی عملکرد مطلوبی در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی دارد.

خاطرنشان می‌شود اقدام به‌موقع، پیگیری و دفاعیات لازم در محاکم قضایی، اداره حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی عملکرد مطلوبی در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی دارد. این پرونده‌ها شامل مواردی مانند رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی، تعیین سهم خدمات شهری و معابر و شارع، افزایش تراکم ساختمانی، تعیین مالکیت و مرزبندی اراضی و غیره هستند. این اداره کل با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و وزارت راه و شهرسازی در راستای حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجرای قوانین و مقررات شهرسازی و رهاسازی فعالیت می‌کند.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×